בריאות ותזונה

מחקר חדש: קשר ישיר בין השמנה לשעות האכילה

מממצאיו של מחקר חדש, עולה כי ישנו קשר ישיר בין שעות האכילה לבין רמת הורדת הקילוגרמים המיותרים. לכן, אם אתם מנסים לרדת במשקל, כדאי מאוד שתתחילו לשים לב לזמני הארוחה

אא

מנסים לרדת במשקל ולא מצליחים? קרוב לוודאי שתוצאות המחקר הבא יעודדו אתכם להמשיך ולא להתייאש. ממחקר שנעשה בשנת 2012 על ידי חוקרים מהמכון הביולוגי בסן דייגו, נקבע כי דיאטה עתירת שומנים מביאה למחלות כגון סוכרת, ואילו דיאטה מבוקרת של כמות קלוריות שנצרכת בזמנים קבועים במהלך היום, מביאה אך לירידה קלה במשקל.

במחקר החדש, שפורסם במגזין Cell Metabolism, הוכיחו החוקרים כי כמות הקלוריות שאדם צורך במהלך היום לא באמת חשובה - כמו הזמנים בהם תתבצע צריכת המזון, שעליהם להיות קבועים ובטווח של 12 שעות לכל היותר.

עדיין לא ברור מה בדיוק גורם לגוף שלנו לפעול דווקא בדרך זו, אך ההערכה היא שהתופעה קשורה לשעון הביולוגי שלנו, שקשור בקשר ישיר עם תהליך חילוף החומרים (מטבוליזם), ושתהליכים פנימיים בגופנו מושפעים רבות ממחזוריות - מזמנים קבועים בהם ניתנת התצרוכת היומית של המזון.

האם הקפה הראשון של הבוקר גם נחשב? יפה שאלתם. התשובה: בהחלט כן. כל דבר שתכניסו אל פיכם בטווח של 12 שעות ובמרווחי זמן קבועים – יתרום לתהליך ההרזיה. אז, מתי בפעם האחרונה בא מזון אל פיכם? אל תשכחו להציץ מדי פעם בפעם בשעון, ולתכנן בזהירות את הארוחות שלכם. בהצלחה!

תגיות:ירידה במשקל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה