הרב יצחק זילברשטיין

"לבעוט את הכדור לתוך השער גם אני יכול", אמר הגר"ש שבדרון לבחור

ויהי היום, והנה אותו לומד אינו מופיע. עוברים יומיים נוספים, ומקומו עדיין נפקד. אמרתי אל לבי, כנראה הוא חולה. כשעבר שבוע, והוא עדיין לא בא, כבר התחלתי להתפלל לרפואתו

אא

סיפר המגיד הירושלמי, הגה"צ רבי שלום שבדרון זצ"ל:

לפני שנים לימדתי שיעור קבוע בגמרא, שיעור שהמשתתפים בו היו יהודים יקרים שהיו בתחילת התקרבותם לבורא עולם. כמובן, לא כל יום היו מגיעים כולם, אך היה נער אחד ששימש כ'נר התמיד' של השיעור. מקומו לא נפקד מעולם. הגשמים לא עכבוהו, וימי-חמסין לא עצרוהו. יום יום היה מופיע לשיעור, בתמידות שאין דומה לה.

ויהי היום, והנה אותו לומד אינו מופיע. עוברים יומיים נוספים, ומקומו עדיין נפקד. אמרתי אל לבי, כנראה הוא חולה. כשעבר שבוע, והוא עדיין לא בא, כבר התחלתי להתפלל לרפואתו.

לאחר שבועיים הופיע הבחור בריא כ'שור הבר'. שאלתי אותו: "צחי מה שלומך? ברוך ה' אתה נראה טוב". ענה לי: "לא הייתי חולה". "מדוע אם כן לא הגעת לשיעור, אולי מישהו במשפחה לא הרגיש טוב?" הוספתי לשאול. "לא, ברוך ה' הכל בסדר. אנא, שכבוד הרב לא ישאל מדוע לא הייתי", ביקש.

לא הרפיתי ממנו, עד שהסביר לי, שבימים האחרונים, בדיוק בזמן השיעור, התקיימו ה...משחקים העולמיים בכדורגל. שאלתי אותו: "צחי, אולי תסביר לי מהו המשחק?" אמר לי: "רצים אחרי כדור ובועטים בו". "נו, את זה גם אני יכול לעשות. מה המיוחד בזה?!" תמהתי. הסביר לי: "כבוד הרב, זה לא סתם לבעוט, צריכים להכניס את הכדור לשער, ומי שמכניס הכי הרבה פעמים, מנצח".

אמרתי לו: "אם תרצה, נצא החוצה, ואראה לך שגם אני יכול להכניס את הכדור לשער". צחק הבחור, "זה גם אני יכול, אבל שם יש גם שחקנים המונעים ומפריעים להכניס את הכדור לשער, והגדוּלה היא, למרות הכל להבקיע שער".

אמרתי לו: "הי... הי... הי... ישמעו אוזניך מה שפיך מדבר. כל הגדולה וההצלחה היא, כשיש מונעים ומפריעים, ובכל זאת מצליחים. זוהי הצלחה וניצחון. גם בלימוד התורה, כשיש מונעים, כשיש מפריעים, אז הגדולה למרות הכל לבוא ולהשתתף בשיעור. סוד ההצלחה הוא המאמץ וההתגברות!..."

יהי רצון שנזכה כולנו ללמוד וללמד לשמור ולעשות מתוך שמחה והרחבת הדעת, ויקויים בנו: "ונהיה אנחנו וצאצאינו כולנו יודעי שמך ולומדי תורתך לשמה".

לרכישת ספרי "והערב נא" הקליקו כאן.

תגיות:והערב נא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה