חדשות בארץ

כישלון להצעה הפלסטינית באו"ם

הם סמכו על קולות של תשע מדינות, אך זכו רק לשמונה, וההצעה נכשלה בהצבעה. "אין הבנה לצרכי ישראל", אומרים בארה"ב. שליח הפלסטינים לאו"ם: "ההנהגה תצטרך לשקול צעדים"

אא

מועצת הביטחון של האו"ם הצביעה הלילה (רביעי) על ההצעה שהגישו הפלסטינים לסיום "כיבוש ישראלי", כלשונם, ודרישה להכרה במדינה לפי מתווה 67' עם הכרה בירושלים כבירת פלסטין. ההצעה לא עברה בהצבעה, והפלסטינים נחלו כישלון בניסיון לגרום לישראל לסגת מהשטחים.

 מעבר למדור חדשות – כל החדשות, המבזקים והידיעות.

הפלסטינים שהיו בטוחים בהצבעתן של תשע מדינות לפחות, זכו לבסוף בקולות של שמונה מדינות בלבד. ארה"ב ואוסטרליה התנגדו בהצבעה. המדינות שנמנעו הן ליטא, בריטניה, דרום קוריאה, ועוד שתי מדינות אפריקניות שעליהן הסתמכו הפלסטינים, ניגריה ורואנדה. מהלך זה מנע את הווטו שתכננה ארה"ב, באם תהיה תמיכה של תשע מתוך 15 מדינות.

תמיכתה של צרפת למדינות שתמכו בהצבעה, יחד עם רוסיה, סין, צ'ילה, צ'אד, ארגנטינה, ירדן ולוקסמבורג, מהווה אכזבה דיפלומטית גדולה מבחינת ישראל, בעיקר לאחר שניסתה בעצמה ליזום הצעה מתונה יותר.

 שגרירת ארה"ב באו"ם סמנתה פאוור, חזרה על הדברים שנאמרו בבית הלבן, לפיהם מדובר בהצעה שמעידה על התרחקות פרובוקטיבית מרצון לנהל מו"מ לשלום. "אין הבנה לצרכים של ישראל בהצעה הפלסטינית", אמרו בוושינגטון.

ריאד מנסור, שליח הפלסטינים לאו"ם, אמר לאחר ההחלטה, כי "התוצאה של ההצבעה מראה שבכללותה מועצת הביטחון בפירוש לא מוכנה ורוצה לשאת באחריות בדרך שתאפשר לנו לפתוח את הדלת לשלום. זה מאוד מצער שמועצת הביטחון נותרה משותקת". עוד הוסיף מנסור מבלי לפרט: "ההנהגה הפלסטינית חייבת עכשיו לשקול את צעדיה הבאים".

שרת החוץ של האיחוד האירופי, פדריקה מוגריני, אמרה כי ההצבעה מדגישה את ה"דחיפות" בחידוש תהליך השלום בין ישראל לפלסטינים. 

תגיות:ערבים ישראלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה