לאישה

מודה לה’: ההסתכלות על הנס תלויה רק בך

ריחם עלי ה' יתברך, שמע את תפילתי, ראה את התשובה שלי ואמר: "מגיע לה רחמי שמיים, לפחות לעת עתה"

ראיית הנס תלויה בך (אילוסטרציה: shutterstock)ראיית הנס תלויה בך (אילוסטרציה: shutterstock)
אא

פעמים רבות אנו מתבוננים על ניסים בדרך פלאית, חריגה מהטבע. אולי מפני שאם נחשיב כל דבר שיש לנו כנס, זה יחייב אותנו בהודיה. אולי מפני שזה ירחיק אותנו מהשאיפה להשלמת החיסרון שעדיין קיים, ואולי מפני שאנו פשוט לוקים בהגדרה של מהו נס. בעצם הקב"ה עושה עמנו ניסים בכל רגע, עצם הכתיבה שלי ברגע זה היא נס, העניין הוא הבחירה שלי לראות זאת ולהתייחס לזה כך.

ההסתכלות על הנס כבחירה היא זו שהביאה אותי לכתוב מילים אלו. יכול מאוד להיות שהנס שאפרסם בע"ה במאמר זה יראה מהלך "טבעי", פשוט, ברור מאליו לחלק גדול מהקוראות, אך עבורי מדובר בנס גדול, וניסים יש לפרסם.

 זה מתחיל ככה. לפני 3 שנים בערך, כשהייתי בת 22, פסק לי אורח נשים. המחזור החודשי שלי פשוט סרב להגיע. גם לפני זה הוא לא היה סדיר כמו שעון, אבל לפחות כל ארבעה חודשים. פניתי לרופאת נשים והיא אמרה שהדרך היחידה להסדיר זאת היא לקחת כדורים למניעת הריון. אני סירבתי להצעה הזאת בתוקף, והמשכתי לנסות כמעט הכול: נטורופתיה, תזונה, רפלקסולוגיה, ספורט, דיקור סיני. כלום לא עזר. כלום חוץ מ....התפילות.

 מידי בוקר וערב הייתי כותבת לה' ומתפללת שיראה לי את הדרך. מה לעשות, מה לתקן, אם לעשות השתדלות ואם כן איזו. אחרי תהליך ארוך של תפילה ותשובה, של ווידוי, חרטה וקבלה החלטתי ללכת ליעוץ אצל רופאת נשים אחרת, והיא הפנתה אותה לבדיקות הורמונליות.

 הבדיקות יצאו תקינות לחלוטין, הסיבה מדוע המחזור לא מגיע לא נראתה. אבל אז הציעה הרופאה כדורים אחרים, תרופה שהרופאה הראשונה בכלל לא הזכירה.

 ריחם עלי ה' יתברך, שמע את תפילתי, ראה את התשובה שלי ואמר: מגיע לה רחמי שמיים לפחות לעת עתה. הכדורים החדשים שנתנה לי הרופאה לא הכילו חומר שמונע הריון (למרות שאני כלל לא נשואה) והפעם החלטתי שאם ה' הוביל אותי ברחמיו לרופאה הזאת, שתהיה שליחה מן השמיים עלי לקחת את הכדורים.

 הרופאה הזהירה שמאוד יכול להיות שהכדורים לא יפעלו כלל, אבל זאת האופציה היחידה כרגע וששווה לנסות. ואז הגיע הנס. לקחתי את הכדורים במשך תקופה והמחזור הגיע! וזאת למרות שהרופאה הייתה מאוד סקפטית לגבי הדבר.

 אני חייבת להודות שהדבר מאוד שימח אותי אבל גם קצת ציער אותי באיזשהו אופן. משום שמה עכשיו אצטרך להיות תלויה בכדורים האלה? זה נקרא נס? נס זה שהמחזור היה מגיע בלי תרופות....כל אלה אינן מחשבות של אמת.

 המחזור לא הגיע בהשגחה פרטית, כי זהו הניסיון שה' החליט שאני צריכה לעמוד בו והמצב היה יכול להמשיך להיות הרבה יותר גרוע ומתסכל אם הכדורים לא היו משפיעים כלל כמו שהרופאה אמרה שסביר מאוד שיקרה. אבל ה' ריחם עלי והקל על הניסיון הקשה בכך שנתן תרופה שתפעל, זה לא משנה מה פעל מה שהמשנה זה שהכול היה ברחמיי שמיים שיש להודות עליהם.

 זהו הנס שלי, אני שמחה לפרסם אותו ולהודות לה' יתברך עליו. ראיית הנס היא בידינו. יש בכוחנו להתבונן ולהודות בכל רגע בחיינו על הניסים שיש לנו.

תגיות:הסתכלותנשים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה