חדשות בארץ

הצעת חוק: גופות מחבלים ישארו בישראל

"חייבים לדבר איתם במנטאליות שהם מדברים", אומר ח"כ דני דנון. "ואם יש אמצעי הרתעה נוספים, יש לדון בהם"

אא

באופן בלתי צפוי החליטה ישראל לא להשיב את גופות המחבלים שביצעו את הטבח בבית הכנסת בשכונת הר נוף בירושלים. כעת מקדם ח"כ דני דנון (ליכוד) הצעת חוק, לפיה גופות מחבלים לא יושבו לבני משפחותיהם או לרשות הפלסטינית. "הנוהל האוטומטי של החזרת גופות מחבלים, חייב להיפסק", אומר ח"כ דנון בראיון לערוץ 7, שם הסביר את הטריגר לקידום החוק. "ראינו מה קורה לאחרונה כשהמחבלים האכזריים הופכים לגיבורים ומסעות ההלוויה שלהם הופכים למסעות גיוס לדור הבא של המחבלים". דנון סבור כי אם הגופות ישארו בשליטת ישראל, בבית קברות שאינו ידוע, התופעה תיעלם. "צריך להבהיר להם שאנחנו מורידים את הכפפות ונפעל ביד קשה. חייבים לדבר איתם במנטאליות שהם מדברים".

 מעבר למדור חדשות – כל החדשות, המבזקים והידיעות.

דנון טוען שהגופה היא רק אמצעי הרתעה אחד. במקרה של פיגוע, חלילה, "עוד באותו לילה יש להעלות D-9 על בית המחבל ולהרוס אותו. לא להרוס קיר או שניים כפי שאירע במקרה האחרון שבו בוצע אקט סמלי בלבד. לאחר מכן על ישראל לגרש את בני משפחתו של המחבל לרצועת עזה, ללא גופה, ללא הלוויה וללא הקצבה". רק בצורה כזו, ישראל תנצח את ההתמודדות עם הטרור, ולא כפי שהיא מתנהלת היום "בגמגום", ומחלישה את כוח ההרתעה.

כיצד הגיבו אנשי ביטחון עמם שוחח דנון טרם גיבש את ההצעה? "אנשי הביטחון מדברים על הצורך במה שמוגדר כאמצעים שוברי שוויון – שב"חים, לא להחזיר לכפר שלהם במונית אלא לגרש לעזה. תעודות זהות כחולות לשלול למעורבים בטרור וכו'".

בסוף הראיון עלתה השאלה על קבורת מחבלים עם עור חזיר, מאחר וידוע שלפי האסלאם, קבורה כזו מונעת כניסה לגן עדן, ואולי קבורה כזו תיצור הרתעה גדולה הרבה יותר. דנון עצמו אומר שאינו מכיר הצעה כזו, ולדעתו חוק הגופות יסייע בהרתעה, אם כי במידה וישנם אמצעים נוספים, יש לקחת את כולם בחשבון.

תגיות:מחבליםארגון חמאסערבים ישראלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה