"יש בית אומנותי חם ביהדות": ראיון עם ניר קפטן

תכירו את ניר קפטן, הכוכב החדש של ערוץ הידברות: הוא מגיע ממשפחה אומנותית, משמש כמגיש רדיו פופולרי ומופיע באירועים - אבל כל זה לא מנע ממנו לבצע לעצמו פיילוט מיוחד ולא אופייני לקראת צילומי "אומן באמונה". ראיון מיוחד, דקה לפני תחילת צילומי העונה השנייה

אא

שבועיים לפני יום הצילומים הראשון בערוץ הידברות - היום הגדול - החליט ניר קפטן לערוך לעצמו פיילוט. המצרכים: מצלמה ביתית קטנה, תפאורה ביתית והמון חיוכים. במילים אחרות, הוא פשוט החל לצלם את עצמו מדבר עם מרואיין דמיוני, על מנת להתחקות אחר תנועות הגוף, הדיבור וההתנהלות הכללית. בסופו של דבר, הוא מספר כיום בחיוך, מבחן הבד בהחלט עזר לו להגיע מוכן יותר אל הצילומים, שהיו מלווים מן הסתם בלא מעט התרגשות - התרגשות שזכתה להקלה מסוימת בזכות העובדה שהאורח הראשון שלו היה למעשה אחיו הגדול, השחקן גיל קפטן, המוכר בין השאר מתכנית הילדים "צור משלנו".

כמו כל דבר טוב בחיים, גם הקשר של קפטן לערוץ הידברות החל באופן כביכול-מקרי. בעבר עבד ביחד עם הרב גלעד כהן (כיום משגיח רוחני בהידברות) ברדיו קול ברמה, ובשיחה ידידותית הציע לו הרב כהן לבדוק אפשרות להגיש תכנית בערוץ. תוך זמן קצר נקבעה לו פגישה עם עורכת פיתוח תוכן, דבורה פרקש, ועורכת התוכניות תיקי וידס. לאחר ההתלהבות הראשונית נקבעה פגישת היכרות עם מנהל הערוץ, אריאל כורש, ובהמשך הוא עבר לטיפולן המסור של הבימאית אורית בן-עטר אוליאל והמפיקה קרן הברי, שמלוות אותו כיום בתכנית הפופולרית "אמן באמונה". צילומי העונה הראשונה הסתיימו זה מכבר, ובחודש תמוז מתכננים בערוץ להתחיל בצילומי העונה השנייה.

זוהי דריסת הרגל הראשונה של קפטן (35) בטלוויזיה, אבל האמת היא שהדבר לא ניכר על המרקע, אולי גם בגלל הרקע הקודם שלו באומנות. הוא כבר צמח בלהקות נוער שונות, בצבא שירת בלהקת הרבנות הצבאית אחרי שאחיו הגדולים משה וגיל עשו מסלול דומה, ושם הכיר את נפתלי גולד, לימים שותפו המוזיקלי. לאחר השחרור הוציאו קפטן וגולד אלבום משותף בשם "לקדושת שמך", שזכה להצלחה מרשימה, ותוך כדי החל קפטן להופיע בחתונות ביחד עם להקה קבועה. במקביל לכל אלה הוא משדר ברדיו קול ברמה תכנית מוזיקה יומית, "לצלילי הבוקר", ובימי שישי את תכנית הנשים "אשת חיל" - מן מגזין רדיו לאישה החרדית. ואם זה לא מספיק, הוא מנהל את מחלקת התשדירים והפרומואים ברדיו קול חי, ומדי פעם משמש גם כבמאי ומנהל אומנותי במופעים גדולים. "אחי הגדול, משה קפטן, הוא בימאי מפורסם במגזר החילוני, וכשהייתי צעיר הייתי צמוד אליו, ולמדתי ממנו את התחום הזה", מספר קפטן. "עשיתי את הניהול האומנותי של גד אלבז בקיסריה, ועוד מופעים מהתחום הזה".

אפרופו אחיך הגדולים - עד כמה אתם מתייעצים בשוטף ומשתפים זה את זה?

"לרוב כשאנחנו נפגשים בשולחן השבת, בסעודות המשותפות, אנחנו משתפים זה את זה בחוויות השונות. בימי חול אנו מתייעצים יותר בנושאים מקצועיים. אם אני מסתפק לגבי משהו - אני בהחלט מרים טלפון ומתייעץ עם גיל ומשה. כולם מעורבים עם כולם. פעם שאלו אותי איך זה ששלושתנו מתעסקים בתחום הזה. התשובה היא שאת העידוד לכך קיבלנו מההורים. הם ממש דחפו אותנו לכיוון הזה. גדלנו בבית דתי שומר שבת, ועם השנים גיל ואני התחזקנו".

קפטן מספר שהתגובות לתוכניות העונה הראשונה של "אומן באמונה" ששודרו עד כה חיוביות מאוד, ומקווה שעם הזמן תיהפך התכנית לבית החם והאולטימטיבי של האומנות היהודית. "יש לא מעט אומנים שרוצים להתקרב, אבל חוששים מה יקרה איתם ביום שאחרי. התכנית נועדה לתת מענה ולהראות שיש בית אומנותי חם גם בעולם היהדות".

בקרוב תתחילו לצלם את העונה השנייה של התכנית. איך התחושות?

"טובות מאוד, בעיקר בעקבות התגובות הטובות על העונה הראשונה. כך אתה מגיע עם כוחות חדשים לעשות עוד ועוד, ולעשות את זה על הצד הטוב יותר. בין השאר יתארחו בעונה השנייה איציק שמלי, אהרן רזאל, זבולון מושיאשווילי, יוסי גיספן ועוד. אנחנו רוצים להביא גם אומנים חילונים עם זיקה ברורה ליהדות, וגם אומנים שכבר נמצאים בתוך האמונה מבחינה מעשית. בינתיים נראה שזה זורם נהדר".

 

תגיות:ניר קפטןאומן באמונהמוזיקה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה