תרבות יהודית

הסוד: על הילד שבכל אחד מאיתנו

בכל אחד מאיתנו חי ילד, סקרן, אמיתי ולא מתפשר. והוא זה שדוחף אותנו כל הזמן להמשיך ולחפש ולהגיע לאמת. אגב, חשבתם פעם שיכול להיות שהיא הפוכה לגמרי ממה שאתם חושבים? הציירת אורית מרטין מסבירה ומציגה את הציור "הסוד"

אא

הילד שבציור – הוא הילד שבכל אחד ואחת מאיתנו. הוא סקרן, אמיתי, לא מתפשר, אין לו דעות קדומות, והוא רוצה לדעת את האמת. בדרך כלל, אנשים תופסים כאמיתי רק את מה שאפשר לראות בעיניים ולמשש בידיים.

אבל ביהדות מכנים את העולם הזה הגשמי – עולם השקר, ואת העולם הבא – עולם האמת. כלומר, שפעמים רבות מה שאנו רואים, ומה שניתן למישוש עדיין לא בהכרח מלמד אותנו על האמת.

מה שעשוי לתת לנו תפיסה אמיתית ופרופורציות לחיים, הוא דווקא נושא סוף החיים, שכולנו נוטים להדחיק ולהתעלם ממנו. אנחנו רואים אנשים מאוד מבוגרים שמשקיעים את כל זמנם מרצם וכספם בשיפוץ בית מפואר, כאילו יחיו לנצח. מעט אנשים משקיעים זמן, מרץ, ומחשבה בעולם הבא שלהם. אבל הילד שבתוכנו לא מרפה. הוא לא נותן מנוח. הוא לא מפסיק לחקור את האמת. האם העולם הזה הוא כל מה שיש? האם בכלות הגוף הגשמי לא נותר דבר? או שאולי האדמה בה נטמן הגוף היא שער לעולם חדש?

אולי הכל בעצם הפוך... כפי שאמר אחד התנאים שחווה מוות קליני, עלה לעולם הבא, וחזר לכאן. כששאלו אותו מה ראה ענה: "עולם הפוך ראיתי". זאת אומרת, מי שחשוב למטה לא חשוב למעלה, ולהיפך. אולי כדי להגיע לאמת לאמיתה אנחנו צריכים לחשוב הפוך ממה שחשבנו עד כה? אולי אנחנו יכולים לראות בתוך האדמה את השמיים?

רוצים לראות ציורים נוספים של אורית מרטין, הציירת? תוכלו לבקר באתר שלה

תגיות:הסודיהדות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה