חדשות בעולם

יש הוכחה: הצמחים עצובים כשאוכלים אותם

מחקר חדש שנעשה באוניברסיטת מיזורי מעלה נתונים מפעימים אודות יכולותיהם של הצמחים: לא רק שהם שומעים ומרגישים את הנעשה סביבם – הם אף מגיבים לכך

אא

מחקרים על צמחים ותכונותיהם הם לא דבר חדש בתחום הבוטניקה. מאז ומתמיד ניסו החוקרים להבין את המנגנון הייחודי של הצמחים, ואכן גילו לא מעט דברים מעניינים, אולם במחקר הנוכחי מדובר בפריצת דרך של ממש.

מחקרים קודמים למשל, ניסו לבחון כיצד צמחים מגיבים למגע, למוזיקה וכדומה. מחקר זה, שנעשה על ידי חוקרים באוניברסיטת מיזורי בארה"ב, שופך אור חדש על תחושות הצמחים ותגובתם ל'תנודות' שהם חשים סביבם וככל הנראה זוהי הפעם הראשונה, שבה באמת הצליחו החוקרים 'לסחוט' תגובה מיידית מן הצמחלוויברציות שונות שמתרחשות סביבו בזמן אמת.

"העבודה שלנו היא הדוגמא הראשונה של איך צמחים מגיבים לרעידות מבחינה אקולוגית", מסביר היידי אפל, מדען בכיר במחלקת מדעי הצמח במכללה לחקלאות, "מצאנו כי תנודות האכלה מאותתות על שינויים שחלים בחילוף החומרים של תאי הצמח. והצמח בעצם מייצר כימיקלים הגנתיים שיכולים להדוף התקפות של זחלים".

מה שזה אומר, בשורה התחתונה, הוא שצמחים מסוגלים להרגיש מתי הם נאכלים, כתוצאה מתנודות ורחשים שהם 'שומעים', ו'מרגישים' – התנודות הללו הם אותם שינויים שנעשים בהומיאוסטזיס (סביבה פנימית יציבהש.כ) שלהם.

הצמחים שנבדקו במחקר היו ה-Thale cress , וה- Arabidopsis. החוקרים הקליטו ויברציות שונות של זחלים, שעסוקים בכרסום עלים שונים, והוסיפו להקלטות רעשים ורחשים נוספים כמו משב רוח וכדומה. ההקלטות הושמעו ב'אוזניו' של הצמח וראה זה פלא: לא רק שהצמח 'שמע' את הויברציות המאיימות, הוא אף הגיב להן בייצור חומר כימי רעיל ושיגורו המיידי לעלעליובכדי למנוע מן האויב המכרסם להתקרב אליו

תגיות:צמחיםאכילהאיסורי אכילה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה