שבת

לכבוד שבת: חלה בשקל בלבד

לרגל פרויקט השבת העולמית תוכלו לרכוש חלות בשקל אחד. איפה? ברמי לוי, שהחליט גם הוא להירתם למיזם שסוחף מיליוני יהודים

  • כ"ח תשרי התשע"ה
אא

לקראת פרויקט השבת העולמית, בו מיליוני יהודים ב- 350 ערים בעולם ישמרו יחדיו שבת, החליט איש העסקים, רמי לוי, הבעלים של 'רמי לוי שיווק השקמה', למכור חלה בשקל אחד בלבד, כדי לסייע למשפחות לשמור את השבת.

מיליוני אנשים בעולם נחשפו במהלך השנה האחרונה לפרויקט השבת העולמי שיזמו רבה הראשי של דרום אפריקה, הרב ד"ר וורן גולדשטיין, ואשתו. זה התחיל מתוך רצון פרטי של הרב והרבנית, להעשיר קצת את עולמם הרוחני של 75 אלף יהודי דרום אפריקה, שרובם לא שמרו אפילו שבת אחת במהלך חייהם. לכן יזמו את פרויקט השבת, וקבעו שבת שאותה כל יהודי דרום אפריקה ישמרו יחד. לשם כך נערכו מכל הכיוונים והחלו לצאת בהסברים על מהות השבת, מהי שמירת שבת כהלכתה, ועוד.

לאחר ש-70% מיהודי דרום אפריקה השתתפו בפרויקט, הבינו בבית משפחת גולדשטיין שיש כאן משהו גדול מאוד. תוך שבעה חודשים נולדה שבת עולמית.

בראיון מיוחד להידברות אומר הרב גולדשטיין, כי הוא לא חלם שהפרויקט יגיע לממדים כאלה. "בכלל לא חלמתי על כזה דבר מלכתחילה, משום ששבת עולמית זהו פרויקט מורכב מדי, שלא בטוח שיכולתי לעמוד בו", הוא אומר, "בסך הכל רציתי לתת קצת שבת ליהודי דרום אפריקה... התחלנו את הדבר הזה כעניין מקומי לחלוטין, מתוך מטרה להכיר את השבת לכמה שיותר יהודים בארצנו, וקיווינו שתהיה היענות מצדם.

"אחרי שראינו את מידת ההיענות – הופתענו לחלוטין, אבל אם היית שואלת אותי לפני שבעה חודשים, האם זה יהיה עולמי, כנראה שהייתי חושב שלא, או לא מצליח להעלות על דעתי".

תגיות:פרויקט השבת העולמישבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה