חדשות בארץ

אסון השלג בנפאל: הרופאים בהלם מהאחדות

עשרות פצועים, הרוגים ונעדרים, הותירה אחריה סופת שלגים מחרידה בהרי ההימלאיה. בית חב"ד בקטמנדו מסייע ככל יכלתו לפצועים הנעים בין ייאוש לתקווה, והרופאים בהלם: לא ראו כזו מחויבות הדדית בין אזרחי מדינה

אא

סופת שלגים עזה פקדה את נפאל בסוף השבוע שעבר, וגרמה למפולת אדירה בהרי ההימלאיה הגבוהים במיוחד, עליהם שהו מטיילים - רבים מהם ישראלים. כוחות חילוץ והצלה מקומיים, וכן כאלו שהוזעקו מישראל, עשו מאמצים כבירים כדי להגיע לכמה שיותר ניצולים, אך עם חלקם עדיין לא נוצר קשר. עשרות חולצו לבתי חולים, חלקם הוטסו לישראל וצפויים לתהליך שיקום ארוך. עשרות כבר נהרגו.

הניצולים מגיעים לקבלת טיפול רפואי (צילום: פלאש 90) הניצולים מגיעים לקבלת טיפול רפואי (צילום: פלאש 90)

אנשי בית חב"ד בקטמנדו - נפאל התגייסו אף הם למען הנפגעים בסופת הצקלון הנדירה שהגיעה ממזרח הודו, והותירה אחריה הרס ומוות. בשיחה עם ערוץ 7 אמר חזקי ליפשיץ, שליח חב"ד במקום: "כל הזמן ממשיכים לזרום לכאן אנשים שהיו באזור, אבל עדיין יש מספר נעדרים שכידוע חוששים לחיי אחת מהם. יש נעדרים מנותקי קשר וייתכן שהם נמצאים במקומות מוגנים מבלי יכולת ליצור קשר ומחכים שמפלס השלג ירד".

במהלך החג והשבת האחרונים ניסו לשמוח ככל יכולתם, אך הדבר לא היה קל כלל וכלל. "עשינו קידוש לפצועים בבתי הרפואה, היו רגשות מעורבים של שמחה ועצב, שמחה על אלה שנצלו ועצב לאלה שלא. היו כאלה שהבינו שאם הם יישארו עם חבריהם גם הם ימותו, והיו כאלה שנשארו לעזור לחבריהם והצליחו לסייע להם אבל הם בעצמם נהרגו".

בשלב זה רבים מהמטיילים עצרו את הטיול. חלקם רק מחכים לרגיעה, וחלקם ישובו לארץ. בנפאל מספרים על מדריך המטיילים שנטש אותם למוות בהרים הגבוהים, אך בכך הציל את חייו. "אם מישהו היה מסתכל על התחזית ומעדכן את המטיילים - הם לא היו יוצאים", אומר ליפשיץ. אלו שהתעוררו מאוחר והבינו שמזג האוויר מתחיל להיות קשה, נשארו בבית, אך הזריזים שיצאו החל מחמש בבוקר, נקלעו לסופה.

רופאים בנפאל נדהמו לנוכח האחדות ששררה בין המטיילים ובין המחלצים שהגיעו למקום. "הרופאים המקומיים נדהמו מעוצמת החיבוק שהפצועים הישראלים מקבלים מחבריהם וסיפרו לי שמעולם לא נתקלו בעצומה כזו של מחויבות הדדית בין אזרחי מדינה", סיפר ד"ר רפי סטרוגו, הישראלי הראשון שהגיע לאזור האסון." יש כאן עוד הרבה ישראלים שהגיעו לחבק ולסייע, בין אם מטיילים שהיו במדינה או משלחות שהגיעו מהארץ". 

תגיות:אחדותעם ישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה