חדשות בארץ

שטר עם תמונת הרב עובדיה יוסף זצוק"ל? הגולשים לא מתלהבים

הצעה שעלתה ברשת החברתית פייסבוק, הסעירה אנשים רבים. "לשלם בכסף עם תמונת הרב בשבת או בעסקאות מפוקפקות?", תהו גולשים

אא

בעקבות החלפת סדרת שטרות הכסף בישראל, שהחלה עם הצגת שטר חמשים השקלים, בדמותו של שאול טשרניחובסקי, ועם פרסום שמותיהם של המועמדים לשטרות הנוספים, עלתה הצעה ברשת החברתית פייסבוק, לפיה יש צורך לשים על השטרות החדשים דמויות משמעותיות יותר עבור האזרחים בישראל, כשההצעה שעלתה על כולן, היא דמותו של מרן הגאון עובדיה יוסף זכר צדיק וקדוש לברכה.

התגובות לכך היו מעורבות, כשהקו המוביל היה התנגדות נחרצת מצד אנשים מכל שכבות האוכלוסיה בישראל, ביניהם רבים שלא ראו אותו כמנהיגם היחיד, או כאלו שאינם קרובים לתורה ולמצוות. כמובן שבמיוחד אנשים שראו במרן כאביהם האהוב, טענו שיש בכך משום חילול שמו הקדוש.

"זה לא מכובד ולא מתאים. אם רוצים לעשות משהו לזכרו של הרב עובדיה זצ"ל, כדאי שזה יהיה בצורת שמירת שבת, או תרומה לבית כנסת, אבל לא לשים אותו על כסף. לא מכבד בכלל" - כתבה אחת הגולשות. גולשים נוספים רבים הביעו התנגדות בשל העובדה שכסף הוא דבר גשמי, כזה שעובר מיד ליד, גם בימים כמו שבתות וחגים, ולעתים גם לעניינים מפוקפקים, ואין זה מכבודו של הרב שתמונתו תתנוסס על השטרות המתגלגלים.

"ברור שלא!" זעמו רבים נוספים. "הרב הוא דמות קדושה, איך אפשר בכלל לחשוב על כזה רעיון"? נדהמו רבים. כנראה שליוזמי הרעיון היתה כוונה טובה, אולם היא לא הוצגה לאחר מחשבה מעמיקה. הרעיון, כאמור, לא זכה לתמיכה רחבה כלל. אנשים מעדיפים לראות את מרן הרב עובדיה יוסף זצוק"ל, במקומות הרבה יותר קדושים ורוחניים, ומבינים מהו כבוד לרב. תמונה מתנוססת על גבי שטר, גבוה ככל אשר יהיה - לא מכבודו.

תגיות:הרב עובדיה יוסף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה