כתבות מגזין

אות של צניעות בספר התורה

נשים – רוצות להיות שותפות בספר תורה שנכתב לעילוי נשמת הגאון רבי יוסף שלום אלישיב זצוק"ל? הרב והרבנית אברמוב מסבירים מה צריך לעשות כדי לזכות. ראיון מיוחד

אא

בקרוב תסתיים כתיבת ספר תורה - שמאחוריו מיזם מעניין וחשוב, שפונה בעיקר אל ציבור הנשים – כדי לתת להן את הזכות להתחזק במצוות הצניעות – שהשפעתה כה רבה על כל אדם כפרט, ועל עם ישראל ככלל.

מאחורי המיזם הנפלא עומדים הרב אברמוב שליט"א, ואשתו, הרבנית תהילה שתחי', שעוסקים מזה שנים רבות בחינוך חיי משפחה. את ספר התורה הם כותבים לעילוי נשמת הגאון רבי יוסף שלום אלישיב זצוק"ל, שרצונו ותמיכתו הובילו אותם למיזם.

"הרב אלישיב ליווה אותנו שנים רבות בכל הפעילות שלנו", מספר הרב אברמוב להידברות. " הרב הרבה לדבר איתנו על מצב הצניעות שמדרדר מדור לדור. הנושא מאוד העסיק אותו וכאב לו, והוא דרבן אותנו לעשות כל דבר שאפשר למען הנושא".

והם אכן עשו. מלבד הספרים הרבים שכתבו הרב והרבנית בענייני זוגיות ושלום בית, החליטו לכתוב ספר על עניין הצניעות בקרב שומרי המצוות. 'הנסיכה הייחודית' - "זה היה הספר האחרון שקיבל את הסכמתו של הרב אלישיב לפני שנפטר.

לאחר הסתלקותו, ביקשו הרב והרבנית לעשות משהו לעילוי נשמתו. "היה לנו רעיון לכתוב ספר תורה. אבל מה יהיה מיוחד בו? וכך נולד הרעיון: בספר התורה הזה יכולות נשים להקדיש אות, בתנאי שהן לוקחות על עצמן להתחזק או ללמוד משהו בענייני צניעות. אנחנו לא אומרים מה צריך, או איך לעשות. כל אישה יודעת מה זה צניעות, והיא זו שתחליט עם עצמה, במה תבחר להתחזק קצת יותר. ב"ה ציבור גדול של אנשים בארץ ובחו"ל רצו להשתתף במצווה", אומר הרב בסיפוק ואופטימיות.

"זו לא סתם מליצה שבזכות נשים נגאלו וניגאל", אומר הרב אברמוב. המקום היחיד שבו כתוב 'ושב מאחריך', זה בנושא הצניעות. ה' אומר לעם ישראל, אני יכול לסבול כמעט הכל – חוסר צניעות לא. זה המקרה היחיד שבו ה', שמלווה אותנו לכל אורך ההיסטוריה בכל מצב, אומר שיצטרך לסגת מעם ישראל חלילה".

"לא טוב שנצטרך לחקות את המודות של פריז וניו יורק", אומר הרב אברמוב. "אנחנו עם סגולה - יש בנו ייחודיות, וזה המסר שצריך להעביר לעולם. אצלנו זה לא הדבר השטחי והחיצוני שקובע. אם נשים דגש רק על חיצוניות  - נפספס בגדול".

לפרטים ולהצטרפות: 073-2221332

תגיות:ספר תורהכתיבת התורה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה