פעילות הידברות

שותפות משתלמת: סיכום פעילות הידברות לשנת תשע"ד

רגע לפני יום הדין, הידברות פותחת את הספרים, עורכת מאזן ומסכמת את פעילות שנת תשע"ד בארץ ובעולם. כשותפים מלאים - מגיעה לכם הצצה

אא

אין ספק שאחד מציוני הדרך הגדולים ביותר שידע עם ישראל מאז קום המדינה, היא התופעה שנקראת - הידברות. אשתקד, צוינה פעילות הארגון והסתעפותה בכתבה נרחבת. בכתבה שלפנינו נבקש להתמקד בשאיפות העתידיות של הידברות ובמה שנתחדשנו בו במהלך השנה שחלפה.

אם ניטיב להתבונן על ההיסטוריה של עם ישראל, לא נוכל שלא להתפעל מגדולתם של אבותינו וחכמינו ז"ל, אשר הודות לתעצומות הנפש, עבודת המידות, העמידה בניסיונות ומידת החסד שבהם, קם והתהווה 'עם ישראל'. תארו לעצמכם מה היה קורה אילו היה מחליט אברהם אבינו להמשיך לנמנם רק לעוד חצי שעה נוספת, במקום להשכים מוקדם בבוקר – כדי למלא בזריזות את רצון בוראו, ולהקריב (ללא צל שאלה או הרהור) את בנו יחידו לעולה? כיצד היו נראים חיינו אלמלא מסר משה רבינו את נפשו על קדושת עם ישראל: "יאבד משה ואלף כמותו ואל יאבד אחד מישראל", אמר. איזו ענווה ואיזו גדולה - לוותר על חייך למען חייהם של בני העם שהנהיג. ומה נאמר על נחשון שקפץ לים סוף ראשון, ללא חת? מה היה על עם ישראל, אם שיקולים של פחד להירטב היו מנת חלקו?

וכעת, לדורנו אנו. בואו נחשוב מה היה קורה אילו היה בוחר הרב זמיר כהן שליט"א, להמשיך ולכהן בתפקידו כרב קהילה מקומית קטנה, מי היה דולה ומשקה את הצאן – בניו של הקב"ה – המחפשים, הצמאים, הרעבים, המשתוקקים לשמוע את דברי השם?

* * *

מילים רבות נאמרו ונכתבו על ערוץ הידברות - ערוץ היהדות הראשון מסוגו, אשר קרם עור וגידים לפני שש שנים לערך, ומאז פרץ לתודעתם ולמכשיר ביתם של מיליוני יהודים בארץ ובעולם. זאת הודות לאינספור הרצאות, תוכניות אירוח, סדרות ילדים ונוער, צילומי אולפן ושטח ופאנלים מרתקים, שהופקו ושודרו בו. לא אחת התבטא הרב זמיר כהן על ערוץ הידברות ואמר, כי שלא כמו כל ערוץ טלוויזיה אחר, הנחשב למטרה בפני עצמו - ערוץ הידברות הוא אמצעי בלבד, שמטרתו אחת היא: להביא לקירוב ולאחדות, להפיץ ולהנגיש את התורה והמצוות לכל, ולהרבות חסד ואהבת חינם בעם ישראל.

כעת, משיום הדין קרב, נדמה שאין זמן טוב יותר מזה, לפרוט את מעשינו אחד לאחד בשנה שחלפה. הבה נציץ יחדיו פנימה, ונעמוד על פעילותן של מחלקות אחדות בארגון:

 

אתר הידברות החדש – לא שוקטים על השמרים

בשנה החולפת זכינו יחד עמכם, השותפים היקרים, לשדרג ולהקים אתר חדש אשר עוד ידובר בו רבות בהמשך. משאבים רבים, מחשבה ותכנון עד לפרטי פרטים הושקעו באתר, וכיום הוא מציע תוכן איכותי, חדש ומעניין – שהופך אותו לטרנד יהודי שורשי, הסוחף אליו את כל סוגי הקהלים. "עוד לפני שדרוגו, נחשב אתר הידברות לאתר היהדות הגדול בעולם, שנגע בלב אלפים ורבבות וקירב אותם אל חיק היהדות", אומר סמנכ"ל הארגון ניר גרמי, "עובדה זו יכלה ודאי לקרקע אותנו אל ההישגים הקיימים, ובכך לגרום לנו לשקוט על השמרים, אולם לא ארגון כהידברות יסתפק בהישגים, גדולים ככל שיהיו - כשהדבר נוגע לעניינים רוחניים ולהגדלת כבוד שמיים בעולם. לזה אף פעם אין גבול".

תוך חודשים ספורים בלבד מאז שדרוגו, ובשיתוף פעולה אינטגרטיבי של טובי המוחות בתחום - הפך אתר הידברות לאתר בסדר גודל שטרם היה כמותו: אקטואליה, שו"ת, סיפורים אישיים, תורה ומדע, אתר שידוכים, שיעורי VOD, מדור ילדים, מדור נשי, ניוזלטר, הכוונה אישית ורוחנית, מוזיקה יהודית ועוד – הם רק קוצו של יוד בעשייה הברוכה הזו. והתגובות? חמות, תומכות, ולא מפסיקות להגיע...

לא בכדי עומד מספר הגולשים באתר על 5,617,958 – מספר מכובד לכל הדעות, שהכפיל ושילש עצמו מנתוני השנה החולפת. הסיבה לכך היא שחווית הגלישה באתר הידברות החדש, היא חוויה מסוג אחר לגמרי - שמותירה את רשמיה על הגולש, גם הרבה אחרי שהמסך יורד.

מה עוד מתבשל בסיר הלחץ האינטרנטי?

במטרה להרוות את הצימאון הרוחני הרב ששורר בקרב יהודי התפוצות, אחד היעדים החשובים ביותר שארגון הידברות שם לנגד עיניו ושוקד עליו בימים אלו, הוא פיתוח אתרי הידברות בשפות שונות, כגון: אנגלית, צרפתית, רוסית, ספרדית ועוד, שיעניקו לגולש הדובר אותן הנאה צרופה בפני עצמה.

אם לא די בזה, החלום הגדול הבא שנרקם בחודשים האחרונים, מבשר בשורה משמחת עוד יותר: ערוץ טלוויזיה עולמי! בקרוב יוכלו צופי הידברות ליהנות משלל התכנים המרתקים המשודרים בערוץ מכל מקום בו הם נמצאים. שווה לחכות!

שבע ברכות – אתר שידוכים ייחודי מבית הידברות

צניעות, פרטיות וחסד, הם ערכי הליבה של אתר השידוכים 'שבע ברכות' מבית הידברות, והם גם אלו שהובילו להקמתו. מטרת האתר בראש ובראשונה הייתה לספק מענה הלכתי לרווקים ורווקות יראי שמיים ושומרי נגיעה - שמעוניינים להקים את ביתם על אדני התורה.

אז איך זה עובד? ההליך קל וההרשמה חינמית. לאחר שפותחים המועמדים את כרטיסיהם ומתחילים לתור אחר בן זוג כלבבם, נמצאות ההודעות שהם שולחים תחת פיקוחו התמידי של צוות האתר, על מנת להבטיח שערכי הצניעות יישמרו ושכל תוכן שאינו ראוי יימחק לאלתר.

 

בסיעתא דשמיא, זכו כבר למעלה מ-100 זוגות להכיר זה את זו דרך אתר 'שבע ברכות' ולבוא בברית הנישואין כדת משה וישראל.

הנה מה שחושבים הזוגות שנישאו דרכנו, על אתר 'שבע ברכות':

"מה שאהבתי באתר 'שבע ברכות' הוא שלא חייבים לשים תמונה שכולם יראו. יש פרטיות ואני בוחרת למי להראות אותה. אהבתי שגם ההתכתבות עצמה עוברת סינון. זה מונע הרבה חוסר צניעות ודיבורים לא יפים מצד טיפוסים שונים ומשונים" (שרה רינדפלייש, רחובות).

"להבדיל מאתרים אחרים בהם הייתי רשומה, ובהם נאלצתי שוב ושוב להסביר למיועדים מדוע אני דתייה ששומרת נגיעה, באתר שבע ברכות בכלל לא הייתי צריכה להתעסק עם זה. מאוד אהבתי את הדרך הצנועה של האתר"(רונית דבוש, מושב זיתון).

"כשהרגשתי שאני בשל יותר להתחתן, החלטתי להגביר את קצב היציאה לשידוכים ולנסות להכיר גם דרך אתר 'שבע ברכות' מבית הידברות, ששמו הולך לפניו. זה האתר היחיד, אגב, שהסכמתי לעשות דרכו את ההשתדלות במציאת הזיווג שלי" (אלעד וייס, קיבוץ רמת יוחנן).

"לפני אתר ההיכרויות של הידברות, רוב ההצעות שהתנקזו אליי היו של כאלה שלא שמו דגש על שמירת נגיעה, ולי זה היה מאוד חשוב. נפגשתי עם כמה בחורים מאתרים שונים, אך עד מהרה הבנתי שזה לא בשבילי. לאחר שנרשמתי לאתר 'שבע ברכות', נדהמתי לגלות שהמאגר של הידברות מאוד איכותי, ושההתכתבויות בין המשודכים עוברות סינון. זה לא קיים באתרים אחרים שבהם התנסיתי" (ליאת קרוואני, חולון).

 

חוגי בית - רבני הידברות בסלון ביתכם

לאור המטרה הגדולה והחשובה שארגון הידברות הציב לפניו – להגיע לכל מקום בו הלבבות פתוחים ומוכנים לשמוע תוכן יהודי מרתק ועמוק – הוקמה לפני כ-3 שנים מחלקת חוגי הבית של הידברות, שעד כה זכתה לתגובות נלהבות ותומכות, ולמשתתפים מגוונים מכל רחבי הארץ.

מה שהתחיל לפני שלוש שנים כעשייה קטנה ומקומית, גדל חיש קל לממדי ענק, וכיום מקיימת המחלקה מדי חודש בחודשו - בין 80-100 חוגי בית. זוגיות, אמונה, חינוך ילדים, העצמה אישית, פיתוח האישיות ועוד - הם רק חלק קטן מנושאי ההרצאות בהם מדובר, והנוגעים לכל אדם באשר הוא.

למעלה מ-900 חוגי בית התקיימו במהלך השנה החולפת, בהנחיית בכירי רבני הידברות. אם חושבים על זה שבכל אירוע משתתפים בין 25-40 אנשים, הרי שהתוצאה המתקבלת הינה מכובדת למדי: 35,000 איש בממוצע. 35,000 איש שזכו לקחת חלק במעמד המרגש - שבו התחזקו כבר אלפים. "זה לא ייאמן איזה קידוש שם שמיים גדול מתרחש בחוגי הבית הללו", אומרת מנהלת המחלקה, אביבה דוד, אשר פועלת יומם ולילה ללא ליאות, למען חיזוק הרבים. "בזכות מסירות הנפש הגדולה של הרבנים ושל המארחים, אנו עדים ברוך ה', לאינספור סיפורי ניסים שאנשים מקבלים בזכות הערבים הללו שעשו בביתם. הקב"ה שתל במחלקה הזו נשים שמאד מאמינות במה שהן עושות ואנו רואים שיש בתחום הזה המון סייעתא דשמיא.

"כיום, אנו מפעילים מערך מסועף של ערבי הפרשת חלה, שמועברים על ידי מנחות ורבניות מהשורה הראשונה. אם בעבר לקח זמן רב לשכנע נשים לחוות מה זו הפרשת חלה ולהתחבר למצווה, הרי שהיום אין אחת שלא יודעת מה זה. אין אחת שהיתה בערב כזה ולא חזרה פעם נוספת".

מדן ועד אילת. ימה וקדמה, צפונה ונגבה. לכל מקום בארץ כבר הגיעו שליחי הידברות - ובכל מקום חוזרים על עצמם אותם הפידבקים מחממי הלב. להלן מקצת מן המכתבים שהתקבלו במערכת:

"שלום וברכה! רצינו לומר תודה על ערב הפרשת חלה שנעשה אצלנו בקיבוץ שפיים עם המנחה אוריין רייס. הערב הוקדש למען חיילי צה"ל היקרים, נכחו בו למעלה מ-40 נשים, והיה מרגש, מיוחד ועוצמתי. אוריין העבירה את הערב בצורה מדהימה - הייתה מאוד רגישה לקהל והתאימה את עצמה אליו. יחד עם זאת העבירה את המסר כל כך יפה ואין ספק שכולם מאוד נהנו בערב הזה שהיה מאחד, מחבר ומיוחד. בשמי ובשם כל החברות שנכחו בטקס אנחנו פשוט רוצים לומר תודה. אתם אנשים מיוחדים, שעושים הרבה למען עם ישראל. תבורכו ותודה רבה".

טלי כצנלסון, קיבוץ שפיים

 

"ברצוני לומר כמה מילים על הרבנית חגית שירה, שהעבירה ערב הפרשת חלה בביתי ביום חמישי האחרון בתאריך 14.8.14. אני חייבת לציין לשבח את חגית, ולומר תודה רבה שנתתם לי את הזכות להעביר ערב מדהים, מרגש, מהנה וממלא שכזה. תודה רבה לך בשמי ובשם כל הבנות שהגיעו לערב המדהים. אשמח שנתראה שוב. מעריכה וממליצה לכל בנות ישראל לעשות ערב כזה, זו זכות והתרגשות גדולה. תודה רבה לערוץ וארגון הידברות על הנתינה שלכם".

לירז אמסלם

 

"תודה לכם על ערב נפלא. שמחתי לעשות את ערב הפרשת החלה בביתי, לזכות את הרבים ולעשות קידוש ה'. בחרתי להזמין אליי לערב הפרשת החלה את הרבנית סמדר מורג. מלכתחילה הייתה לי הרגשה פנימית טובה שכדאי להזמין אותה ואני שמחה שצדקתי. מדובר באישה מלאת שמחת חיים ואור, שמקרינה את זה לאחרים. תודה על הכל בשמי ובשם כל הבנות".

אורית דבוש

 

מחלקת שבויות – למניעת התבוללות

רק לפני שבועות אחדים עמד עם ישראל על הרגליים בתפילות ותחנונים לביטול הגזירה המרה, נוכח סיפורה העצוב של מורל היהודייה שנישאה למחמוד המוסלמי. אין לב שלא בער מכאב, אין עין שלא הזילה דמעה, ואין יהודי שנשאר אדיש לשמע תחינותיו הרבות של אביה, שניסה להניא אותה מן המעשה. אולם, האם יש לאל ידכם לשער כמה בנות כאלו, שהתפתו ללכת אחר מלכודת הזהב, ישנן? כמה נשים יהודיות שנפלו בשבי הערבי ומשוועות לצאת ממנו? בדיוק בשביל זה הוקמה בהידברות המחלקה למניעת התבוללות ולשמירת קדושת עם ישראל.

בשיתוף עם ארגונים נוספים המתמחים בתחום, הצליחו פעילי הידברות להגיע ולהציל ממלתעות האויב עשרות נשים שנכלאו בכפרים הערביים, כשהן סובלות מנחת ידו של הבעל המוסלמי ומפוחדות עד אימה לנטוש את הסביבה המוכרת להן. "הדיווחים על הנשים האלו מגיעים אלינו מכל מיני מקורות, בין אם מקרובי משפחה ובין אם מגורמים אנונימיים", מדגישה אחראית המחלקה, ק. שוורץ. "ברוך ה', עד כה נרשמו עשרות מקרים של בנות שהצלחנו להציל ולשקם, אולם מלאכה רבה עוד לפנינו והשאיפה היא להגיע לכולן ולעזור לכולן".

עם כל הרצון הטוב לעזור - נערמים לא מעט קשיים בדרכם של הפעילים אל היעד הנכסף. הראשון (ואולי העיקרי שבהם) הוא חוסר שיתוף הפעולה מצד הנשים השבויות בעצמן, עקב פחדן המצמית מהבעל הרודן והאלים. שיקולים נוספים הם איומים מצד משפחות הערבים והקשיים (הלוגיסטיים, הכלכליים ואחרים) בתכנון ההברחה - והרי לכם נוסחה בדוקה לסגת מכל העניין ולוותר.

אלא, שפעילי הידברות אינם מוכנים לוותר. כל זמן שהבחורה מוכנה לצאת – הם מצידם מוכנים לעשות הכל כדי להוציא אותה. "אף גוי לא יעמוד מול נחישותם של ישראל בפדיון שבויים", אומרת שוורץ כשמבט נחרץ בעיניה, "למרות שהם מנסים כל הזמן לעמוד בדרכנו. ישנה בחורה אחת שצבא שלם של ערבים שמר עליה מפנינו שלא תברח, ובכל זאת – הצלחנו לחלץ אותה. פעילי הידברות עושים לילות כימים במטרה לחשוב איך לעזור לבנות שנמצאות במצב הסבוך הזה, אבל הבחירה האמיתית בין חיים למוות נמצאת רק בידיים שלהן".

מחלקת אמ"א - סיוע לנשים הרות ומניעת הפלות

"ידוע ומפורסם שמרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל הכווין ועודד אותנו לפתוח את ערוץ וארגון הידברות וממש היה הדמות הרוחנית שליוותה אותנו", מדגיש גרמי. "כשנפטר הרב, הידברות לא רק סיקרה את מהלך השבעה אלא אף קיימה ערב ענק לכבודו של מרן, בהשתתפות של למעלה מ-12,000 נשים - באצטדיון 'נוקיה' ביד אליהו.

עובר. צילום: שאטרסטוקעובר. צילום: שאטרסטוק

"במעמד המרגש, הכריז הרב זמיר כהן בשידור חי, על הקמת מחלקת אמ"א – האמונה על סיוע לנשים בהיריון, נושא שהיה בבת עינו של מרן זצ"ל. אולם, חשוב לציין, שהעשייה בפועל החלה הרבה לפני ההכרזה הפורמאלית, ובזכות מסירות נפשן של הפעילות במחלקה, ובפרט זו של הפעילה העיקרית – הלן יושע, רשמה המחלקה מאות הצלחות עד כה.

אז מהו הסיוע שמעניקה המחלקה? הכל מכל כל - החל בשיחות נפש מעודדות במהלך ההיריון ולאחריו, וכלה בעזרה כלכלית ובמתן עזרה במטלות הבית - הכל כדי להבטיח שהנשים תוכלנה ללדת את ילדיהן ולגדל אותם בשמחה ובכבוד.

להלן קטע ממכתב שהתקבל למערכת:

"ברצוני להביע את תודתי על הליווי והתמיכה שנתתם לי לאורך כל הדרך מאז פניתי לעזרתכם. בראש ובראשונה פגשתי אנשים שאכפת להם, מבינים, ונכונים לסייע ללא כל תמורה, בלב חפץ, בנעימות ובאסרטיביות.

אני מודה לכם על שהייתם זמינים עבורי בכל שעה של היום. תודה על הסבלנות ואורך הרוח, על העצות הנאמנות, על כך שהייתם קשובים ואמפתיים. הרגשתי שאני בידיים טובות ושאתם עושים את כל מה שניתן. תודה שדאגתם לכל הפרטים הקטנים.

תודה על מסירות הנפש העצומה של הגב' ק' שוורץ, לא יכולתי לבקש טוב מזה! ירבו כמוך בישראל!

תודה למר יצחק לגאמי על הזריזות בנתינה, שעליו נאמר "רץ כצבי לקיים מצוות".

כאם חד-הורית התמודדתי בשנה האחרונה לבד בהרבה מישורים. לא הייתה לי כל אפשרות לשתף את קרובי באשר עברתי, ואתם הייתם עבורי האור בקצה המנהרה, מה שנתן לי כוחות לעמוד ולא להישבר.

אני מברכת אתכם ואת העשייה הפורה שלכם בכל טוב, שתזכו להמשיך להיות שליחים נאמנים כפי שהייתם עבורי, ותראו בעז"ה ברכה רבה בפעלכם. ישלם ה' את שכרכם הטוב".

בהוקרה ובהערכה רבה, שובל צ'נרו

 

סדנאות "בית הידברות"

'בית הידברות' הינו מרכז סדנאות, קורסים, ערבי חיזוק וימי עיון ייחודיים לנשים, שהוקם לפני שנה בתוך המבנה של ארגון הידברות בפתח תקווה, במטרה לאפשר לצופי הערוץ לחוות באופן פרונטאלי את מה שהם חווים בצפייה בהרצאות הרבנים המשודרות בטלוויזיה.

לא בכדי נקרא המקום 'בית' הידברות. שכן, במקום זה דייקא, ניתנת למשתתפי הסדנאות ההזדמנות לחוות מקרוב את ערוץ הידברות,  להיכנס פנימה – אל פנים הבית, ולהכיר מקרוב ובזמן אמת, את הנפשות הפועלות בארגון. "משתתפים רבים שחוו את הסיור המיוחד במחלקות השונות של הידברות, מודים לנו על כך ומספרים שהם נהנו מאד", מספרת נעה לוי, מנהלת 'בית הידברות'. "זה מדהים לראות, בכל פעם מחדש, עד כמה נוח הם מרגישים במקום הזה".

לדברי לוי, הצלחת הסדנאות וימי העיון נובעת ממספר המשתתפים המצומצם, כמו גם מאיכות המרצים ומנחי הסדנאות. "מגיעים לכאן המרצים הטובים ביותר בתחומם, שמשתדלים לעניין את המשתתפים בנושאים רבים ומגוונים, כגון: זוגיות, העצמה אישית, הורות וחינוך ילדים, פסיכולוגיה יהודית ועוד".

לשאלתי מה מתבשל בקדירה כעת, משיבה לוי, כי "הדובדבן שבקצפת הן הרצאותיו של הרב משה כהן – מומחה לבדיקת מזוזות, אשר לא רק מרצה את משנתו באוזני הציבור אלא אף בודק במקום את המזוזות, ואף נותן עזרה והכוונה אישית. בנוסף, אנו מציעים קורס מרצים ייחודי ומקצועי לגברים, שבסיומו תינתן לבוגרים הטובים אופציה להשתלב כמרצים מן המניין בארגון. ברוך ה', רק ביום חמישי האחרון הסתיים בהצלחה הקורס הראשון, בסיומו נערך טקס מרגש במיוחד, בו הוענקו תעודות ל-50 מבוגרי הקורס, ובנוכחות בכירי הידברות".

לפעילות זאת מתווספים ימי עיון מרתקים לנשים, המציעים הרצאות עם מיטב המרצים, סדנאות קולינריות, הדרכה לעיצוב וסטיילינג, הפרשת חלה מרגשת וייחודית, ארוחת צהריים חלבית יוקרתית, וכמובן, להשלמת האווירה הביתית והאינטימית, מופיעה הזמרת חדווה לוי".

לאור ההצלחה הרבה של המרכז, הוא צפוי לעבור בחודש הקרוב למבנה גדול יותר, שיאכלס פי שלושה מכמות המבקרים שניתן היה לאכלס עד כה.   

                                                                                                                                  

הידברות מסביב לעולם

ומה עם יהודים בתפוצות, שעברית אינה שפת האם שלהם? ובכן, אל דאגה! גם אותם הידברות אינה שוכחת.

בשנה החולפת הגיעה משלחת הידברות, ובראשה הרב זמיר כהן, הרב יצחק פנגר ורבנים בכירים אחרים – אל אלפי יהודים ברחבי העולם, המשתוקקים לשמוע את דבר ה'. אחת הנסיעות היותר מיוחדות של 'המשלחת' אשתקד, הייתה ליעדים כדוגמת הונג קונג, אוסטרליה, העיר גואנצ'ו באמצע סין, ולב הקוואסן שבתאילנד. שם, בפעם המי יודע כמה – שוב זכה הרב זמיר כהן לראות במו עיניו כיצד אלפי יהודים צמאים לרוחניות משחרים לפתחו. "אתם החמצן הרוחני היחיד שמגיע אלינו לניכר, ולולא ארגון הידברות – לא היה לנו שמץ מושג מה זה יהדות", שמע הרב לא פעם.

נתוני התבוללות מדאיגים שגוברים מיום ליום, מסעירים את העולם בתקופה זו, ולא בכדי הגבירה הידברות את סבב נסיעות הרבנים שלה לחו"ל. המטרה: לצמצם כמה שניתן את הנזק העתידי העשוי להיגרם לעם ישראל בנישואי התערובת. "לא מעט סיפורים כואבים של צעירים יורדים שנישאו לגויות ואף הביאו עימן ילדים, ניגשים לרב זמיר כהן בסוף ההרצאות, לתנות את צרתם ולשפוך באוזניו את צערם. הרב מסביר את ההשלכות שיש לצעד כזה על העתיד, מכוון ומדריך, וברוך ה' אנחנו רואים ניסים גדולים והצלחות מעל לטבע, בכל הנושא הכאוב הזה", מסכם גרמי.

 

חסד למען הקהילה

אחת המטרות החשובות ביותר שהידברות חרטה על דגלה היא סיוע לנזקקים באשר הם. זו הסיבה שהארגון הקים את מחלקת החסד, אשר עד כה רשמה לעצמה הישגים מכובדים ביותר: חלוקת סלי מזון בחגים, חבילות עמוסות כל טוב לחיילים במבצע 'צוק איתן', חלוקת ילקוטי בית ספר על תכולתם לילדי הדרום, עזרה ליולדות מחוסרות אמצעים, עזרה במשק בית ומתן ייעוץ משפטי ופסיכולוגי.

מאז השנה האחרונה מטפלת המחלקה באינספור בקשות לעזרה המגיעות ממקורות שונים ובתחומים שונים. בזכות פעילים נמרצים וטובי לב זוכים אנשים מכל גווני הקשת: זקנים וטף, צעירים ומבוגרים, חילונים ודתיים כאחד – לקבל את העזרה לה הם זקוקים בהארת פנים, בחיוך ובנועם.

מאות חבילות חולקו לחיילים במהלך מבצע 'צוק איתן', הודות לנדיבות ליבם ותרומתם הנכבדה של מנהלי חברות שונות במשק, ביניהן: פנינה רוזנבלום, גלידות פלדמן, יפאורה תבורי, שוויצריה הקטנה, שסטוביץ, גלידות ריאו, אלדו גלידות, שלגוגו, סנו, פרי מטולה, טעמן, מקרו שיווק מזון, דניאל טקסטיל, דלתא, רפקור ראש פינה, ניקוי הגליל, כרמית, ציוד פיוצ'ר-סל, שרייבר בע"מ, לבידו קוסמטיקס, נעמה ייצור ושיווק ועוד.

"מצרכי מזון, משטחי פירות, קרטיבים לרענון, גופיות ועוד – הם רק חלק מזערי מהתרומות הרבות שקיבלנו עבור החיילים", מסבירה שגב אורן, מנהלת המחלקה. "לאחר חלוקה זו, שברוך ה' נחלה הצלחה גדולה, נתבקשנו לעזור אף למשפחות רבות בדרום, שמפאת המצב הבטחוני נפגעה פרנסתן ואינן יכולות לרכוש ילקוטים חדשים, על תכולתם, לבניהם",

להלן קטע ממכתב שהתקבל למערכת:

"שגב שלום רב, ברצוננו להודות לכם על תרומת תיקים חדשים, הכוללים קלמרים וציוד חזרה לביה"ס עבור 55 נערות פנימיית "עדן לנערות" ו-7 ילדי פנימיית "אשכול בר". עמותת עדן תומכת ומשקמת נשים, נערות וילדים בנגב, באמצעות הקמה והפעלה של מסגרות חוץ ביתיות, פיתוח מודל חדשני להתמודדות עם הסוגיה החברתית ופיתוח מרכז הדרכה שייתן מענה למסגרות אחרות. עדן מפעילה שתי פנימיות: פנימיית עדן אשר נמצאת בקיבוץ כרמיה ומיועדת לנערות בסיכון, ופנימיית עדן אשכול שממוקמת במושב ישע ומיועדת לילדים בסיכון. כל תרומה מתקבלת על ידי הפנימיות, הילדים והנערות בברכה, ממחישה הלכה למעשה את משמעותה של נתינה, ומחזירה להם את האמון באנשים הטובים שישנם בעולם. תודה מקרב לב על התמיכה והנדיבות וכן על כך שבחרתם להיות נגישים וקשובים כלפי צרכיהם של ילדים ונערות בסיכון בישראל".                                                 

בברכה, שירלי קציר, מנכ"לית עמותת עדן

* * *

לסיום, חותם מנכ"ל הארגון, ר' דוד תופיק: "אנו מברכים אתכם, שותפי ונאמני הידברות, מעומקה דליבא, באהבה ובהערכה רבה. נאחל שהסנגוריה הטובה ביותר בעולם - השותפות במאמץ המשותף לקירוב ואחדות - תעמוד לכם ביום הדין לרחמים גדולים, תזכו לשנה של שפע רוחני וגשמי, וכל משאלות ליבכם יתגשמו לטובה. אסכם ואומר, בשם הרב זמיר כהן ובשמי: שלי ושלנו – שלכם הוא".

תגיות:הידברותהרב זמיר כהןאתר שבע ברכות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה