טורים אישיים - כללי

פמיניזם הלכתי? האימהות הקדושות לא רצו לפסוק הלכה

הכותרות מתפארות "המהפכה כבר כאן: נשים פוסקות הלכה". זהו מהלך מאצ'ואיסטי להפליא, רק חבל שזה נעשה על חשבון המוסד הרבני המפואר שיש לנו

אא

בהיסטוריה של העם היהודי לא חסר לנו נשים דומיננטיות, שקיבלו מינוי משמיים להציל את עם ישראל, ואף להורות לו את הדרך. הן היו ענקיות עולם, במונחים שבכלל אנחנו לא יכולים להבין. כך למשל הקדוש ברוך הוא אומר לאברהם אבינו לשמוע בקול אשתו, כי גדולה היא ממנו בנבואה. דבורה הנביאה הייתה רעייתו של לפידות, ולמרות גדולתה העצומה היא נקראת 'דבורה אשת לפידות'. אסתר המלכה נשלחה להציל את עם ישראל מגזרת שמד. ומה עם רחל אמנו הצדיקה? אומרים שלעתיד יבוא משיח צדקנו יבוא לקבל את ברכתה. בימינו אנו, הרבנית ימימה מזרחי, עו"ד במקצועה, עושה חיל בחיזוק רוחני של נשים, הרבנית קוק מטבריה היא סמל לנשים רבות, ושרה פכטר היא עיתונאית חרדית ואם ל- 11 ילדים ויש לה קריירה מפוארת.

אז יש לנו נשים שהן ענקיות רוח, זאת לא הנקודה. העניין הוא שאף אחת מהן לא התיימרה להיות פוסקת הלכה. הסיבה לכך היא כנראה, שאף אחת מהן לא התיימרה אי פעם להיות גבר. הכותרות מתפארות: "המהפכה כבר כאן: נשים פוסקות הלכה". על איזו מהפכה מדברים כאן? או יותר נכון את מי באמת משרתת המהפכה הזאת? האם זהו ניסיון לעשות פמיניזציה של היהדות לכאורה? אם לדייק מדובר בניסיון, די עלוב, לפלוש לזירה הגברית, תוך התנכרות לנשיות, ולחקות את העולם הגברי. אז אם בפמיניזם עסקינן, הרי שזהו מהלך מאצ'ואיסטי להפליא, רק חבל שזה נעשה על חשבון המוסד הרבני המפואר שיש לנו. דורי דורות צדיקים הנהיגו את עם ישראל, כי ככה הקדוש ברוך הוא רוצה, ופתאום קמות להן כמה נשים ומחליטות שהן רוצות אחרת. ואוי ואבוי למי שיעז להעיר להן משהו. ישר יחשדו בו שהוא גזען וחשוך ומיד ישלפו את הטיעון הכי בנאלי "הנה הגבר מברך ברוך שלא עשני אישה". כן, רק אף אחד לא מציין שאשה אומרת ברוך שעשני כרצונו.  

כיום נשים נדרשות, לפי סולם הציפיות שמוכתב לנו על ידי מובילות הפמיניזם להיות גם אימא מושלמת, גם בעלת קריירה,  גם לעשות ספורט, גם לנהל אורח חיים בריא, ובקיצור מה לא? מובילות הפמיניזם רצו להשוות את התנאים של הנשים לגברים, אבל נראה לי שלא מדובר בהשוואת תנאים אלא בחיקוי של העולם הגברי, זאת  על אף שכולם מבינים שאישה היא לא גבר ולהיפך.

הניסיון להיות גבר לא מוכיח את עצמו. אנחנו, ויש הרבה כאלה, רוצות להיות נשים. רוצות להתחבר למהות הנשית שלנו, ולהתרחק מזירות לא לנו. זה לא אומר שמקומה של האישה במטבח, וזה לא אומר שהיא לא יכולה להגשים את רצונותיה, ועובדה היא שרבות הנשים במגזר החרדי שהן בעלות קריירה. יחד עם זאת, למצער כביכול נהיה מבוזה להיות עקרת בית – משימה שכמעט אף גבר לא יכול לעמוד.

אני לא שטופת מוח ואפילו יש לי השכלה אקדמאית מכובדת. צר וכואב לי שמנסים לדרוס בעזות מצח את כל מה שיקר לנו בתור יהודים – המסורת ההלכתית שלנו, שעליה אף אחת לא יכולה לערער.

 

תגיות:מעמד האישהנשיםצניעות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה