מוזיקה יהודית

שיר מומלץ ביום: "לך אלי" – מאיר בנאי

תמיד כיף לשמוע ביצועים חדשים לשירים עתיקים. המלצה מיוחדת לאלול

  • י"ט אלול התשע"ד
אא

את הפיוט "לך אלי" רובנו כבר מכירים, כפיוט הנושן שפותח את תפילת יום הכיפורים, בעיקר בקרב קהילות הספרדים. השיר אמנם נכתב לפני לא מעט שנים, במאה ה-12 לספירה, אבל מדהים, איך כמו עוד הרבה דברים ביהדות שלנו – יש דברים שפשוט לא מתיישנים.

ולא רק שהם לא מתיישנים, אלא שהם כל הזמן מקבלים גוון חדש ועכשווי, שהופך אותם למרגשים גם עבורנו. מדהים לחשוב איך פיוט שנכתב לפני כל כך הרבה שנים, על ידי אחד מענקי הרוח של עם ישראל, עדיין מולחן היום, ונשמע אפילו בתחנות הרדיו שלנו, וכולנו, כל אחד מהמקום שלו, מתחבר לשיר הזה מהמקום שלו, מעומק הלב.

מאיר בנאי. לך אלי מאיר בנאי. לך אלי

אז בעיצומו של חודש אלול, שבוע וקצת לפני יום הדין הגדול, אולי כדאי שנעצור רגע להתבונן ולזכור, כמו המילים שבשיר, לאן באמת אנחנו צריכים לכוון את עצמנו, את האהבה שלנו, את השאיפות שלנו, את המאוואים שלנו. למי באמת אנחנו מסורים, ובידי מי באמת מופקדת הנשמה שלנו. כמה קל לשכוח את זה, במרדף הבלתי פוסק של החיים, בשאונו של היום. וכמה חשוב שנזכור, ונעשה תשובה לפניו, ונבקש ממנו סליחה, ונתחיל מולו לגמרי לגמרי מחדש, בראש השנה המתקרב. אל תוותרו על הכנה רוחניות ראויה ליום הזה... הוא באמת מחכה לכל אחד ואחת מאיתנו. לא משנה מי אנחנו, לא משנה מה היו מעשינו בשנה החולפת. רק שנתחרט ונרצה באמת להתחיל מחדש. כיאלול זו לא מסיכה של מי שאנחנו, אלא התקלפות של מי שאנחנו לא.

אז בנימה אופטימית זו, קבלו את "לך אלי", בביצוע המיוחד של מאיר בנאי.

"לך אלי" – מילים: רבי אברהם אבן עזרא, לחן: מאיר בנאי. האזנה נעימה!

תגיות:שירסינגל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה