חדשות יהדות

העולם לא יכיר בגיורי מדינה יהודית

האבסורד: רבנים בבריטניה לא יכירו בגיורים של ישראל - המדינה היהודית. הסיבה? חוק הגיור שמנסה לעקוף את סמכויות הרבנות הראשית

אא

לאחר שהמדינה החליטה להפקיע סמכויות מהרבנות הראשית בנוגע לעניין הגיורים בישראל, וגרמה לכעס ודאגה בקרב הדיינים, סופגים ברבנות מכה נוספת. רבנים ודיינים מבריטניה, הודיעו אתמול (רביעי) לרב הראשי, דוד לאו, שבריטניה לא תכיר בגיור הישראלי אם החוק יעבור.
"החשש מוצדק", אמר הרב לאו, בכנס בלונדון בו נשא אמש דברים. "הולכים לפתוח את נושא הגיור ללא כל הצדקה, ללא כל הבנה, ללא תיאום עם הרבנות. הממשלה עושה כאן צעד מסוכן מאד לא רק בתחום הגיור אלא בכל תחומי היהדות במדינה, איך המדינה שלנו תיראה אם רבנים בעולם אכן יודיעו כי הם יפסיקו להכיר בגיורים מישראל?"
על המפגש עם ראשי בית הדין בבריטניה, סיפר הרב לאו: "הם הביעו בפניי את הזעזוע בעצם הפקעת האחריות של הגיור מהרבנות הראשית לישראל ואמרו לי כי הם, רבני העולם, האמינו תמיד שדווקא מדינת ישראל היא זו שתשמור יותר מכל מדינה אחרת על הנושא החשוב והעדין הזה של הגיור, ולא האמינו שאי פעם הם יצטרכו לשקול האם להכיר בתעודות גיור שיגיעו מישראל".
כזכור, הצעת חוק הגיור של ח"כ אלעזר שטרן, מורה להרחיב את מספר בתי הדין כדי להרבות ולהקל על המתגיירים. המטרה היא לעודד גיור בגלל בעיית התבוללות. על פי הצעת החוק, כל רב עיר רשאי להקים בית דין לגיור, ללא פיקוח של הרבנות הראשית. בעת העלאת החוק אמר הרב לאו, כי "מנסים לחוקק מהלך שהוא מסוכן לעתידה היהודי של המדינה ופוגע בחומות היהדות והרבנות בישראל. בכל יום רביעי בבוקר אנו חשים דפיקות לב לדעת אלו חוקים נגד הדת והיהדות יביאו היום לכנסת. כל אחד צריך לדעת את תחומו, החוק הזה יגרום לפרצת חומות הגיור ולסכנה לעתיד העם".
 "יש במדינת ישראל רבנות ראשית שהיא הסמכות לכך, וכפי שלא מפקיעים אחריות ממשרד הבריאות ולא עושים צעד אחד ללא תיאום עימם, וכפי שלא מבצעים מהפכות בעולם החקלאות ללא תיאום עם משרד החקלאות, איך יתכן שהממשלה תעשה שינויים, מהפכות שיגרמו נזק, לא רק ללא תיאום עם הרבנות הראשית שהיא הסמכות החוקית לנושא היהדות במדינה, אלא גם בניגוד גמור לדעתה המקצועית וההלכתית"? שואל הרב לאו. "אני מצפה שראש הממשלה יעכב את החוק, אחרת כפי שאני רואה כאן בבריטניה ומשיחות עם רבני מדינות נוספים - אנחנו הולכים לכיוון מסוכן מאד וחסר אחריות לעתידה היהודי של מדינת ישראל - מה גם שאלו העוברים את הליך הגיור ייתקלו בבעיות בעתיד אם בארץ ואם בחו"ל, מאחר ורבים פשוט יפסיקו להכיר בגיורים המתקיימים בישראל, האם זו המטרה של הממשלה? להכביד על המתגיירים? הרי זה מה שיקרה בפועל - לא יכירו בגיורים הללו".האבסורד: רבנים בבריטניה לא יכירו בגיורים של ישראל - המדינה היהודית. הסיבה? חוק הגיור שמנסה לעקוף את סמכויות הרבנות הראשית

תגיות:חוק הגיורהרב דוד לאוגיור, גרים,

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה