דמויות ביהדות

תולדות הרה"ק רבי חיים מקאסוב זצ"ל

תולדות, הנהגות, אמרות וסיפורי קודש אודות רבי חיים מקאסוב. יום פטירת הצדיק: כ"ה אייר

אא

תולדות הרה"ק רבי חיים מקאסוב זצ"ל 

אם הראשונים כמלאכים אנו כבני אדם וכו'. י"ל דהיינו בכל דור ודור יש ראשונים ראשי עם שהם נקראים ראשונים ויש בינונים נקראים בני אדם ויש ע"ה נקראים חמורים ע"כ צריך כל אדם להאמין בצדיקים שבכל דור שהם כמלאכים ואם מאמין בזה הם בני אדם. ואם ח"ו אינו מאמין רק שעולה בדעתו שהצדיקים כב"א אזי בוודאי הוא כחמור ולא כחמורו של רפב"י.

"תורת חיים" (קאסוב) ליקוטים, ע' פ"ו טו"ב

לאמיתו

הדן דין אמת לאמיתו. מאי לאמיתו. כל שנהנה מזה שאחד יוצא זכאי מחמת שאוהבו אין זה לאמיתו. "תורת חיים" (קאסוב) ליקוטים, ע' פ"ז טו"א

וה' הטוב יכפר

בס' תולדות יעקב יוסף בכל פעם שכותב קבלה מסיים והשי"ת יכפר. נ"ל דאיתא בגמרא בשעה שהחכם יושב ודורש הקב"ה מכפר עונותיהם של ישראל, והטעם עפ"י מ"ש בס' הנ"ל בשם הבעש"ט זלה"ה עמ"ש הרי אני כבן שבעים שנה ולא זכיתי שתאמר י"מ בלילות עד שדרשה בן זומא, כי ע"י הדרשה משברין כח הקליפות וקודם שדרשה בן זומא והכניע הקליפות לא היה באפשר לומר יציאת מצרים יעו"ש, ולזה אם החכם יושב ודורש מכניע כח דס"א הקב"ה מכפר עונותיהן של ישראל. ועיקר היא בדרשת קבלה כדאיתא בתיקוני' ולזה מסיים אחר שכתב קבלה והשי"ת יכפר כי בזה יכפר עונותיהם של ישראל, ולזה בזוה"ק ג"כ מסיים בכל פעם זכאין אינון ישראל כו' ידעין אינון צדיקייא כי דבריהם הקדושים יגינו על ישראל לזכות אותם עד ביאת הג"צ ב"ב אמן.

"תורת חיים" (קאסוב) ליקוטים, ע' פ"ה טו"א

תגיות:זכרונם לברכהצדיקים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה