חדשות בארץ

תושבי הדרום התפרצו לדיון בוועדת הכספים ודרשו התייחסות למצבם

במהלך דיון על חוק המע"מ התפרצו עשרות תושבי הדרום לחדר הדיונים של ועדת הכספים וביקשו עזרה: "את מי מעניין חוק המע"מ כשאנחנו זקוקים לסיוע בגין נזקי מלחמה"?

אא

התסכול של תושבי הדרום הגיע לתוך בית המחוקקים הבוקר (רביעי) בעת דיון של ועדת הכספים, שדנה באותה שעה על תוכנית חוק מע"מ 0%. עשרות תושבי הדרום התפרצו לחדר הדיונים ומחו: "עזרו לנו בגין נזקי המלחמה, את מי מעניין הדיון הזה"?

יו"ר הוועדה שסירב לתת לתושבים לדבר, קם ועזב את הדיון כמחאה. חברי הכנסת גפני ומרגלית, עברו לנהל אותו, לא לפני שח"כ גפני קרא ליו"ר הוועדה, ניסן סלומיאנסקי: "תנו לתושבי הדרום לדבר! זו בושה וחרפה".

"הממשלה סותמת פיות של תושבי הדרום", אמר גפני. "הם באו מהמלחמה ובמקום לעסוק בגחמה מסוכנת של יאיר לפיד שתסכן את כלכלת ישראל - על הממשלה להקשיב לאנשי הדרום".

בעקבות האירוע, הוציא יו"ר ועדת הכספים הודעה חריגה: "ועדת הכספים בראשותי עושה כל שביכולתה על-מנת לסייע לתושבי הדרום ולאחר שאישרה במהירות פיצויים, כולל מקדמות שכבר שולמו לעסקים ותושבים בעוטף עזה, בהיקף של כמיליארד וחצי ₪, תמשיך ותקיים דיון רציני ומקיף בנושא, בהשתתפות כל נציגי הממשלה הרלוונטיים. מצער שהאופוזיציה, עושה שימוש ציני בתושבי הדרום, תוך השתלטות ביריונית על דיון הוועדה. הצורך לסייע לתושבי הדרום הוא מעל לוויכוח הפוליטי ודורש טיפול מעמיק.

הזמנתם של תושבי הדרום לדיון סרק שנוהל ע"י אנשי אופוזיציה, ללא נציגים רשמיים של רשות המיסים והממשלה, רק על-מנת שישמשו תפאורה לניגוח הקואליציה בנושאים אחרים, הוא ציני, מבזה את הכנסת, מדרדר את הדיון הציבורי ולא פותר דבר. אני קורא לתושבי הדרום שלא יולכו שולל במסע פוליטי-תקשורתי מחושב ומתוזמר, ללא כל קשר לעניינם". 

תגיות:מלחמה בדרוםארגון חמאס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה