בריאות ותזונה

בדקתם שחטיפי הבריאות שלכם באמת בריאים?

לפני שאתם מתפתים לפרסומות ששוטפות לכם את המוח על הבריאות שטמונה בחטיף, כדאי שתלמדו כמה כללים בסיסיים

אא

קמפיינים ופרסומות רבות מספרות לנו בוקר וערב, על העוצמה האדירה שיש בחטיפי האנרגיה לסוגיהם, על דגנים עשירים שיועילו להתפתחות התקינה של הילדים ושלנו, כותרות עם הבטחות ל"ארוחת הבוקר הבריאה ביותר שהכרתם", כבר מזמן הפכו לדבר שבשגרה, ומוצרי הבריאות, תוספי המזון והוויטמינים, הולכים וממלאים את המדפים, תוך כדי שהם מרוקנים לנו את הארנק ללא רחמים.

בבדיקה שנערכה על ידי "ישראל היום", עלו תוצאות מעניינות לבדיקות סלי הבריאות הללו.

נשנושי ברנפלקס בשקיות  25 גרם של תלמה. "במוצר יש 55% פחמימות", משוויצות הדיאטניות. אבל כמות חלבון שהיא סבירה והוא דל בשומן. אם משווים אותו לעוגיות הוא סביר בהחלט. השקית מדודה, כך שאפשר לתת לילד. יש בו אחוז נכבד של דגנים מלאים, ובכל מארז יש כפית סוכר ו - 89 קלוריות.

מוצר נוסף שנבדק, היה עוגיות דגנים לבוקר טוב. אנרג'י, של שטראוס. כל יחידת חטיף מכילה כ-100 קלוריות, בתוספת ויטמינים ומינרלים. שתי העוגיות מכילות יחד 120 קלוריות, עם כמות מרשימה יחסית של סיבים תזונתיים: 2.4 גרם בזוג עוגיות. האם מדובר בעוגייה בריאה? לא כזאת שתגרום לכם להישאר רגועים כשאתם נותנים אותה לעצמכם או לילדים.

אז איך יודעים מה בריא ומה סתם טעים?

דבר ראשון חשוב לקרוא את המרכיבים של המוצר. המרכיב בו השתמשו הכי הרבה - יופיע ראשון. המרכיב שבו השתמשו בכמות הקטנה ביותר - יופיע אחרון. "גם אם המילה 'דגנים' מופיעה ראשונה, צריך להבין שקמח לבן, שאינו נחשב בריא במיוחד, הוא דגן. זו דרך מתוחכמת של היצרנים להפוך את המוצר ל'בריא' ולכן חשוב להתעכב ולקרוא איזה דגנים הוא מכיל ובאיזו כמות".

בארוחת בוקר יש להקפיד על חלבון, סידן וברזל. ראוי להעניק לעצמכם ולילדים מזון מהטבע כמו ירקות, ביצים, לחם מדגנים מלאים, אך מכיוון להורים אין זמן לתת לילדים בבוקר ארוחה שכוללת את כל המרכיבים, הם יעדיפו לתת להם חטיף אנרגיה. לכן חשוב באופן מיוחד, לוודא שהוא כולל דגנים מלאים, או סיבים תזונתיים, ושלא יהיה רב קלוריות. צריך לזכור שחטיפים אלו נועדו במקום לספורטאים, אך נכנסו לשוק התעשייה הכללי בעקבות הרווח הכלכלי שהוא טומן בחובו.

תגיות:בריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה