חדשות בעולם

באיזו מדינה הילדים הכי מאושרים?

בואו תראו מה מטריד ילדים: מראה חיצוני, פופולריות, כסף. במקדוניה נמצאים הילדים המאושרים ביותר, ואילו בטורקיה הילדים לא מאושרים כלל. ישראל תפסה את המקום השמיני והמכובד

אא

בסוף השבוע האחרון התפרסם מחקר שנתי מטעם ארגון The Children’s Society הבריטי, לפיו ניתן לקבוע היכן, בעולם המערבי, ישנם ילדים מאושרים יותר. 39 מדינות מאירופה וצפון אמריקה השתתפו במחקר, ובסך הכל כ-50 אלף ילדים. השוואה נפרדת נערכה בין אנגליה לבין עשר מדינות רנדומליות ברחבי העולם.

ישראל הגיעה למקום השמיני והמכובד, בתור אחת המדינות היחידות שבהן לא קיים פער בין ילדים לילדות בכל הנוגע לשביעות רצון מהופעה חיצונית.

השאלות במחקר התבססו על שישה פרמטרים: המצב הכלכלי של משפחתם, מעמד חברתי, סביבה ופנאי, ביטחון עצמי, וחינוך. פרמטר נוסף שנבדק, מהו הגיל ה"עצוב" ביותר עבור הילדים.

בעולם המערבי הילדים המאושרים ביותר נמצאו במקדוניה, מדינה במזרח אירופה - כשני מיליון תושבים, ללא מוצא לים. אחרי מקדוניה, מגיעות חמש ארצות נוספות שאינן ידועות כמוערבות בזירה הפוליטית והכלכלית: הולנד, ארמניה, גרינלנד ואיסלנד.

ארה"ב הגיעה למקום ה-38, איטליה 36, וצרפת במקום ה-27. רוסיה, שידועה בביקורת על מדינות המערב-  הגיעה למקום ה-19. בתחתית הרשימה נמצאת טורקיה, שבהשוואה לשאר המדינות ברשימה, ילדיה אינם מאושרים כלל.

באנגליה, שהגיעה למקום ה-30 ברשימה, גילו החוקרים שהילדים האנגלים "מאושרים יחסית" בתחומים כמו כסף ורכוש, אך נוטים לחרדות יותר מילדים במדינות אחרות כשהם עסוקים בעתידם ובהופעתם החיצונית. "הפופולריות חשובה מאוד. את צריכה להיות יפה, עשירה, רזה, חכמה. אם לא - יציקו לך", אמרה במחקר ילדה אנגלית בת תשע. "שופטים אנשים לפי מראה. לפעמים את מרגישה שאי-אפשר ליהנות מעצמך אם את לא יפה".

תגיות:חינוך ילדיםהורים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה