חדשות בארץ

הטלוויזיה מעודדת שימוש בסמים?

הרשות למלחמה בסמים הגישה תלונה נגד ערוץ 10 בעקבות שידור כתבות שעודדו שימוש בסמים. "הדבר עלול לגרום לנזקים בלתי הפיכים"

אא

סמנכ"ל הרשות למלחמה בסמים, איתן גורני, הגיש תלונה רשמית במועצת העיתונות כנגד מערכת חדשות 10 וכתביה, בעקבות שידור סדרת תוכניות בנושא הקנאביס. לדברי גורני, מדובר הטעיה מכוונת כלפי הציבור והוצאת דברים מהקשרם, מה שעלול לגרום לנזק בלתי הפיך. ברשות דורשים להגיע לאולפן כדי להגיב.

במסגרת אחד הפרקים בסדרת "העשב של השכן", ניתנה במה לאנשים שצולמו כשהם עוברים מעשים פליליים ומעודדים אנשים אחרים לעשות כמוהם – בענייני סמים. "גישה זו", אומר גורני, "יצרה מצג שווא שלעישון סמים אין השלכות פליליות, בריאותיות, נפשיות וכדומה."

בנוסף, נטען על ידי הרשות, ישנם בכתבה נתונים שקריים גם על האופן בו ישראל מטפלת בנושא הסמים. "אנו רוצים להתריע כי הצגת הנושא באופן מגמתי ולא מאוזן - עלול בין היתר לגרום לנזקים תודעתיים בלתי הפיכים לצופי המהדורה, ודורשים כי בעתיד נושא זה יוצג בצורה אחראית ומבוקרת", כתבו ברשות ודרשו כי תינתן להם האפשרות להגיע לאולפן ולהגיב לממצאי הסדרה.

בנוסף לתלונה על הסדרה המוזכרת, נטען כי הערוץ שידר כתבה נוספת בנושא הסמים, בה דווח על 20 אחוז מבני הנוער שצורכים סמים, בזמן שהנתון הרשמי של הרשות עומד על 6 אחוזים בלבד – על אף שבסקר שהזמינה הרשות ממכון המחקר מארקטווץ' בשנת 2001 עלה כי 10% אחוזים מתלמידי בתי הספר התיכוניים בישראל התנסו לפחות פעם אחת בעישון מריחואנה או חשיש – זאת לפני החישוב של שימוש באלכוהול, שנחשב סם לכל דבר, ובקרב 50-60 אחוז מבני הנוער הוא כבר נמצא בשימוש שנים רבות.

תגיות:בני נוערבתי ספרגיל הנעוריםחינוךטלוויזיהסמים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה