חדשות בארץ

חשש מהתחרדות באריאל?

ההורים ביקשו להקים גן חרדי בעיר, אך ראש העיר מתנגד. האם הוא חושש מהתחרדות?

אא

תושבי העיר אריאל שבשומרון קיבלו אישור ממשרד החינוך, להקמת גן חב"ד בעיר, אך ראש העיר, אליהו שבירו, אינו מאשר להם את קבלת המבנה. לטענת התושבים, הוא חושש מהתחרדות.

הורים שביקשו עד היום חינוך חרדי לילדיהם, שלחו אותם ליישוב עמנואל. מדובר בנסיעה בתחבורה ציבורית ממוגנת ירי, במקום שאינו בטוח כלל, ויודע הרבה מאוד סכנות מדי יום.

השנה החליטו ההורים לפנות בבקשה למשרד החינוך, שיאשר להם מבנה עבור מוסד חינוך לילדיהם. משרד החינוך נעתר לבקשתם, אך המבנה לא הגיע לידיהם, בעקבות התנגדותו של שבירו.

"אחרי מאמצים רבים הצליח מנהל בית חב"ד במקום, אהרן מושקוביץ, להשיג תקן ממ"ח (ממלכתי חרדי). התקן מוכן ומחכה לנו בוודאות", אומרים ההורים ל"כיכר השבת". "ראש העיר איתר עבורנו מבנה של גן ילדים ואף נתנו לנו מלשכתו מפתח לגן כדי להכין תכנית שיפוץ, סוכם שהשיפוץ על חשבוננו ובאחריותנו והסכמנו".

לדברי ההורים, ההתנגדות נובעת מפחד התחרדות העיר, ולכן ראש העיר לא מאשר את התקן. בנוסף, הם חוששים, כי מנהלת מחלקת החינוך בעירייה, ששימשה בעבר בתפקיד בעיריית חיפה, גם שם, לטענתם, פעלה נגד חרדים, מה שלא מקנה להם אצלה אהדה נוספת.

"בתחילה הוא טען שזה יפגע בתקנים של הגנים הדתיים", אומרים ההורים. "אך כיום - שבוע לפני הלימודים - אין מצב שייקחו לו תקנים שקיימים וכבר משובצים בהם ילדים. הילדים שלנו לא באים מהגנים ההם בכלל ולא נרשמו".

תגיות:חינוך חרדיגן ילדיםאבולוציה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה