חינוך ילדים

אהבה: אוויר לנשימה עבור הילדים

ילד שאוהבים אותו, לא די שלא יפריע אלא יפתיע, הוא ילמד בחשק ורצון. עם אהבה, אפשר לחולל פלאות אצל כל אדם ועל אחת כמה וכמה אצל ילד שזקוק לכך כאוויר לנשימה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כידוע, בכוח האש להתיך אפילו חומר קשה מאוד, ואפילו מתכות קשות כמו פלדה וברזל. וכן בכוחה להקשות אפילו דבר רך מאוד, כגון ביצה. כמו כן, בחום האהבה יש בכוחה להמיס את לב האבן, ובחום הכעס יש בכוחו להקשות אפילו לב רך ביותר.

מעשה במורה חלש אופי שלימד בבית-ספר של ילדים טעוני טיפוח. בדרך הטבע, סיכוייו להשליט סדר בכתה שאפו לאפס, על-אחת כמה וכמה ללמד את החומר הנדרש, אך להפתעת כולם הלימודים התנהלו כסדרם, ובכתתו שרר שקט מוחלט.

את סוד הצלחתו גילו תלמידיו. כאשר נשאלו מה יחסם אליו? השיבו פה אחד: הוא הַ-מוֹרֶה בה"א הידיעה. וכאשר נשאלו האם יש שמפריעים לו בכיתה, השיבו: "מה פתאום. והוסיפו, אוי ואבוי למי שיפריע לו, אנחנו נטפל בו!".כאשר נשאלו מדוע גדולה אהבתם אליו, השיבו: "הוא אוהב אותנו, אנחנו גם אוהבים אותו". כאשר נשאלו כיצד הם יודעים, השיבו: אנחנו מרגישים! הוא רוצה בטובתנו ומעוניין בהצלחתנו, וכן הוא אומר לנו לברך, ולהתפלל, וכדו. את שפת הלב – האהבה, הם לא ידעו כל-כך להביע במילים, אך הם חשו זאת בבירור, ולכן הם החזירו לו באותו מטבע.

סוד הצלחתו היה באהבה שרחש לתלמידיו!

שוב מעשה בתלמיד כבן עשר שנשאל: האם אוהב אתה את בית-הספר? והשיב: לא כל-כך. ומדוע? השיב, נותנים מכות. וכאשר נשאל האם הוא מקבל זאת בהבנה, הוא השיב: אין ברירה, צריך לתת עונש כדי להשליט סדר. וכאשר נשאל: האם לאחר שהוא מקבל מכות הוא יושב בשקט ולומד, הוא חייך ואמר: לא, אני ממשיך להפריע. והוסיף: "צריך להזהיר במוח, ולא בכוח".

כאשר נשאל: אם המלמד ייגש אליך וייתן לך לטיפה (לאות חיבה) ויאמר לך: אתה ילד טוב, אתה יכול להצליח בלימודים, יש לך ראש טוב וכדו, האם גם אז אתה תפריע? הוא השיב: מה פתאום! אני לא אפריע לו. וכשנשאל: מדוע? השיב: "אם הוא יאהב אותי, אני גם יאהב אותו".

אכן, זוהי האמת לאמיתה, ילד שאוהבים אותו, לא די שלא יפריע אלא יפתיע, הוא ילמד בחשק ורצון. עם אהבה, אפשר לחולל פלאות אצל כל אדם ועל אחת כמה וכמה אצל ילד שזקוק לכך כאוויר לנשימה.

בפרט בעניין הלימוד, רצוי לשנות את שיטת העונשים, ולהחליפם באהבה! זה עובד טוב יותר, ההצלחה כמעט בטוחה. בעונשים ההצלחה שואפת לאפס!

תגיות:אהבהחינוך

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה