חדשות בעולם

פוסקים בארה"ב: רוב הפירות והירקות נגועים בטפילים

הידיעה שמרעישה את אמריקה: רבנים פוסקים שביצעו בדיקה מדגמית - גילו כי רוב הפירות והירקות באמריקה נגועים בטפילים

אא

בסקירה אינטנסיבית של פירות וירקות שנעשתה מטעם מועצת הרבנות בשיקגו (ה-cRc), התגלה כי גם פירות וירקות שנחשבו בעבר בחזקת נקיים מטפילים – כיום נגועים. הפוסקים הסבירו כי ניתן להיפטר מהטפילים על ידי ניקוי טוב ויסודי, אך סייגו והוסיפו כי רוב האנשים לא באמת יודעים כיצד לנקות את הפירות והירקות בצורה יסודית.

בדיקת טפילים הפכה לנושא המרכזי בסמינרים לכשרות עבור מורי הוראה ורבנים, כמו גם לצרכנים רגילים שרוצים להבטיח את כשרות המאכלים שהם מכניסים לביתם. "פעמים רבות קורה שנתקלים בפרי או בירק ששורץ חרקים, בפרט כזה שמגיע מתוצרת אורגנית. במקרה כזה, מתוך נקודת הנחה שעין אנושית אינה מצוידת בכלים הנכונים שיעזרו לה למנוע מהאדם איסור מדאורייתא, אל לו לאדם להתפתות ולנסות לבדוק ולנקות את הפרי בעצמו – אלא רצוי פשוט לא לאכול אותו".

הבהלה באמריקה גוברת, בעיקר לנוכח ההפסדים הרבים שעתידים להתרחש בעקבות משמעות הדבר. כשמדובר באדם פרטי שקנה קילו עגבניות נגוע – ניחא, ההפסד אינו מרובה כל כך. אבל מה לגבי רשתות המזון הגדולות שזהו מקור פרנסתן?

"תארו לעצמכם שאתם מזמינים כמות גדולה של פירות וירקות, ושומעים מפי הרב שאינכם יכולים להשתמש בזה", אמר בעל קייטרינג אחד. אחד ממנהלי רשת סופרמרקט כשר הגיב לבהלה באופן חד וחלק: "מרגע שקיבלנו את ההתראה, למרות ההפסד הכספי שבדבר - היה ברור שלא - זה לא. נאלצנו להפסיק את מכירת הירקות".

תגיות:פירות וירקותכשרותטפיליםאמריקה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה