חדשות בארץ

"ניצחון שקרי - עזה גוססת"

תושבי עזה כועסים על כל מי שמעורב בסכסוך ומצפים להסרת המצור באופן מוחלט. פרסומי חמאס על ניצחון, זוכות לתגובות עוינות בסגנון "עזה גוססת"

אא

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

הפסקת האש אומנם התארכה ב-24 שעות, בניגוד להבטחות הקודמות, וישראל מצדה גם עתידה להסיר את המצור מעל עזה - כך לפי דיווחים פלסטיניים, אולם האווירה הפסימית ניכרת לכל. וואלה! חדשות הביאו את דבריהם של תושבי עזה, שמצפים בכיליון עיניים להסכם כולל שיביא איתו את בשורה של הסרה מוחלטת של המצור. "אם לא ייפתחו נמל ימי ושדה תעופה, כפי שדורש הצד הפלסטיני, הדבר יביא לאכזבה קשה בעזה". אומרים התושבים.

הכעס בקרב תושבי הרצועה פונה לכולם: ישראל, חמאס, הרשות הפלסטינית, ובעיקר לנשיא מצרים, א-סיסי.

בקרב תושבי בית חאנון, אפשר למצוא שפע של עמדות בעניין הלחימה והמו"מ, כך אמר ע', תושב המקום. "עד כה כולם מאוכזבים מכך שחמאס לא הצליח להגיע להסכם הפסקת אש עם ישראל". האכזבה, יש לציין, אינה דווקא מחמאס, אלא נובעת מרצונם העז של התושבים בעזה לראות את סיום הלחימה ולהתחיל בשיקום הרצועה. לדבריו של ע', חלק מחבריו רואים בהסכם שיביא להסרה חלקית של המצור כישלון או תבוסה. אחרים רוצים הסכם בכל תנאי, ובלבד שהלחימה תיפסק.

אחד החששות הגדולים בעזה, הוא מו"מ שיסתיים בהסכם פושר של "שקט תמורת שקט". לדברי ס', תושב עזה, הפרסומים המוקדמים בכלי התקשורת הפלסטיניים על כך שהושג הסכם כולל, היו לא פחות מ"אכזריות".

"אם יהיה הסכם שלא יוביל להסרה של המצור, תתנהל מלחמת התשה ארוכה בין חמאס לבין ישראל", הוא אומר. "ממשלת ישראל חושבת שבכך היא תוביל לפגיעה בחמאס, אבל עבורנו, פעילי הארגון הם החיילים והצבא שמגן עלינו".

התושבים מבינים שכל הסיסמאות בדבר "הניצחון של עזה" שמנסים בחמאס להעביר לעם הן שקריות, אומר ס'. לדבריו, התגית של "עזה מנצחת" בטוויטר - זוכה לתגובות עוינות בנוסח "עזה גוססת".

תגיות:עזהחמאסהפסקת אש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה