חדשות בארץ

אלוף פיקוד הצפון: "לא נמצאו מנהרות התקפיות בצפון"

בעקבות חשדות של תושבים, ששומעים רעשים מתחת לאדמה, בודקים במערכת הביטחון את האפשרות לקיום מנהרות בגבול הצפוני. אלוף פיקוד הצפון: "לא ידוע על מנהרות חוצות גבול בצפון"

אא

מנהרות (צילום: פלאש 90)מנהרות (צילום: פלאש 90)

על אף החשש שתקף את תושבי הצפון, בעקבות מדינת המנהרות הרחבה שהתגלתה בעזה במהלך מבצע "צוק איתן", במערכת הביטחון לא ממהרים להתרגש, אם כי מתייחסים לדברים ביתר רצינות.

לפני מספר ימים נפגש אלוף פיקוד הצפון, יאיר גולן, עם ראשי רשויות מקומיות, על מנת להפיק יחד לקחים מהמצב בדרום. האלוף גולן סקר בפני הנוכחים את האיומים הביטחוניים ששייכים לחלק הצפוני של הארץ, בעיקר איום הרקטות. מבחינת מנהרות התקפיות, אין מדובר באיום האסטרטגי העיקרי. "לא ידוע  על מנהרות התקפיות מכיוון לבנון", אמר.

על אף "זריקת ההרגעה", החליטו התושבים לפתוח בעצומה נגד קיצוץ תקציב הביטחון ליישובי הצפון, וקראו לבדוק לעומק את נושא המנהרות. "לא נשב בשקט עד שהנושא ייבדק לעומק בשקיפות ובנחישות. דמנו ודם ילדינו אינו הפקר" - נכתב בעצומה עליה חתמו כבר אלפי תושבים.

לפני מספר שבועות התראיין תא"ל במילואים, ומפקד יחידת חילוץ גולן, צביקה פוגל, ונשאל על האיום המדובר שמדיר שינה מעיני תושבים רבים בצפון. "מבחינת זמן ויכולת, זה אפשרי", אמר פוגל. "החמאס למד את תורת המנהרות מחיזבאללה, ובמלחמת לבנון השנייה היינו עדים לראשונה לכל מה שקיים בלבנון מתחת לקרקע, וחמאס חיקו את זה יפה מאוד. מבחינת המוטיבציה של חיזבאללה, ומבחינה תיאורטית, קיומן של מנהרות מתחת לרגלינו זה דבר הגיוני מאוד. הניסיון ברצועת עזה לימד אותנו שאסור לזלזל".

יותר משנה מתלוננים תושבים, בעיקר ביישובים הסמוכים לגדר הגבול, על רעשים שנשמעים מתחת לאדמה, ואינם מוכנים עוד לשתוק, בעיקר לאחר מה שהתגלה בדרום. ראש עיריית קרית שמונה, נסים מלכה, שלח מכתב אל שר הביטחון ובו הוא מתריע על האיום. אנשי צבא לא שללו את החשד, והדבר, כאמור, נמצא בבדיקה.

תגיות:יאיר גולןמנהרותלבנון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה