קודם כל - תירגע!

יש פתגם האומר: "אין ילד רע, יש ילד שרע לו". על ההורים לאהוב את ילדיהם באמת, ולהרעיף המון חום ואהבה. שאם לא כן, לא יועילו כל היועצים למיניהם

אא

רגיעת הגוף נעשית על-ידי דברים שלא לשמה, כגון: ממתק, סיפור, משחק, חום ואהבה, טיול, הערכה, התייחסות, וכדו´.

מובא ב´אור החיים´ הקדוש (דברים כ י): ´וקראת אליה לשלום´ – פירוש: שלא תבוא הנשמה אל הגוף, כדי להטותו לדרך הטוב מן הקצה אל הקצה [בבת אחת], אלא בתחילה יקרא [הנשמה] אל הגוף [היצר] לשלום… וייתן חלק לגופניות וחלק לרוחניות… ודרך זה יקרא דברי שלום שהוא הביצוע [המיצוע]. עד כאן תורף דבריו.

לפי זה, תלמיד שאינו לומד כראוי ואף מפריע בשיעור, תחילה יש לדאוג להרגיע את גופו. לספק לו את צרכיו הבסיסיים שנזקק להם. כל ילד לפי הנדרש לו – ילד עם עודף מרץ זקוק ליותר תשומת-לב מאשר ילד שמטבעו רגוע.

יש פתגם האומר: "אין ילד רע, יש ילד שרע לו".

מעשה בנערה שנשלחה הביתה על ידי הנהלת בית-הספר משום שלא נהגה כבת ישראל כשרה, ונאמר להורים שהיא לא תתקבל בחזרה לבית-הספר עד אשר תביע חרטה על מעשיה, ובמידה ולא תביע חרטה על מעשיה, יהיה על ההורים לגשת לייעוץ.

מאחר והבת לא ראתה צורך להביע חרטה על מעשיה, האֵם שאלה ´רב יועץ´ כיצד עליה לנהוג, האם להשאירה בבית עד שתתחרט על מעשיה, או שרצוי לגשת עם הבת כבר לייעוץ?

בכדי לרדת לשורש הבעיה, האֵם נשאלה - כיצד היחסים בינה לבין ביתה? והיא השיבה בלשון רפה ´בסדר´.

"האם את מעניקה לה חום ואהבה?", נשאלה, השיבה שנית בלשון רפה: ´כן´, והוסיפה: אנחנו אומרים להשאוהבים אותה, ורוצים בהצלחתה. מדברי האֵם היה ניכר שאמנם אומרים לה שאוהבים אותה, אך בפועל אין מתנהגים כך. הם דואגים בעיקר לנשמתה.

עליהם לדעת, שנשמת הבת טהורה, והיא יודעת את האמת, ואינה זקוקה לדברי מוסר שלהם אלא לחום ואהבה. היא זועקת להורים, ומשוועת שיעזרו לה לגבור על הגוף / היצר. ההורים ´לתומם´ אינם מבינים, שבדברי המוסר שמטיפים לה היא רק מתייסרת.

האֵם נשאלה בין היתר האם היא עושה לבתה הפתעות מידי פעם, כגון, ביום ההולדת; האם קנתה לה איזה תכשיט להראות לה את חיבתה אליה, או שרק מדברים עמה על אהבה? האם היא מחבקת ומנשקת אותה בשעת הצורך? האם לא הגיבה.

מתברר שהבת אינה מקבלת ´אהבה´ בבית, ולכן מעדה במעשיה.

העצה להחזיר את הבת למוטב היא על-ידי שההורים יאהבו אותה באמת, ויעניקו לה חום ואהבה. שאם לא כן, לא יועילו כל היועצים למיניהם. במידה והבת תחוש את אהבתם אליה היא תשפר את מעשיה, ולא תחפש אהבה מחוץ לבית.

 

במקרה מעין זה, על ההורים לקבל ייעוץ ולא הבת. ואין שום דרך להחזיר את הבת למוטב, מלבד אהבתם הכנה אליה.

תגיות:חינוך ילדיםאהבה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה