חדשות בארץ

השקר הגדול שנקרא אונר"א

ד"ר עינת וילף חושבת שאונר"א זו סוכנות פלסטינית עם כסות דקה של האו"ם. הגיע הזמן להפסיק לממן אותם - אם היו עושים את תפקידם, היום היו אפס פליטים

אא

בראיון לערוץ 7, מבקשת ח"כ לשעבר, ד"ר עינת וילף, עמית בכיר במכון למדיניות העם היהודי, לחשוף את השקר הגדול שנקרא אונר"א. לדברי וילף, "מפרסמים כאילו מדובר בסוכנות הומניטארית של האו"ם, מזכירים את מוסדות החינוך הניטרליים של האו"ם שמסייעים לעזה הנצורה, אבל בפועל מדובר בסוכנות פלסטינית עם כסות דקה של האו"ם, שכל כולה קודש להנצחת בעיית הפליטים כדי שלא יהיה ניתן להגיע איתם להסדר".

וילף טוענת שאונר"א מעולם לא ביצעה את תפקידה כסוכנות שמטרתה לפתור בעיית פליטים. "אונר"א הוקמה במקביל לסוכנות האו"ם לפליטים, אבל הפליטים הערבים ממלחמת העצמאות קיבלו סוכנות משלהם. אמנת האו"ם החריגה את הטיפול בערבים לסוכנות מיוחדת, אונר"א. ובמקום שאונר"א תנסה לטפל בפליטים, ליישב אותם מחדש במקום מושבם העכשווי או במקומות אחרים, אונר"א מסרבת ליישב אותם במקומות שבהם הם נולדו, עזה, רמאללה או ירדן, ובמקום זה משאירים אותם כפליטים במחנות פליטים. כל צאצא של הפליט המקורי נרשם כפליט, למרות שהוא נולד בעזה, זו הסיבה שהיום רשומים באונר"א, חמישה מיליון פליטים, אם אונר"א היתה עושה את תפקידה, היום היו אפס פליטים, כולם כבר היו גרים בבתים משלהם".

זו גם הסיבה בשלה סבורה וילף, שעל העולם להפסיק לתמוך במימון הסוכנות. "הטרגדיה הפלסטינית - שבמקום לפרק את מחנות הפליטים ולהקים להם שכונות רגילות, משאירים אותם כפליטים - כדי לפתח את התקווה לשיבתם לתוך ישראל. הגיע הזמן שהשקר ייחשף ומדינות העולם המערבי יפסיקו את המימון לאונר"א. ארה"ב תורמת להם מאתיים חמישים מיליון דולר בשנה, אוסטרליה, יפן והאחוד האירופי כמיליארד דולר בשנה. הם רק לא מבינים שהתמיכה שלהם באונר"א, תבטיח שלעולם לא יהיו שתי מדינות לשני עמים, כי הפלשתינים ימשיכו לקבל לגיטימציה לזכות השיבה".

תגיות:אונר"אהאו"ם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה