חדשות בעולם

האם דאע"ש מאיימים על ארה"ב?

אם עד היום לא התרשמו במיוחד מכוחו של ארגון הטרור, כללי המשחק משתנים: סנטור אמריקאי מזהיר מפני איום הטרור, בעקבות סרטון בו מצהירים אנשי דאעש שיניפו דגל מעל הבית הלבן

אא

הסנטור האמריקאי, לינזדי גרהאם (צילום: פלאש 90)הסנטור האמריקאי, לינזדי גרהאם (צילום: פלאש 90)

ההערכות לגבי יכולות הביצוע של ארגון "המדינה האסלאמית בעיראק ובסוריה הגדולה" - דאעש, מתחילות להיות פחות אופטימיות מיום ליום. עד כה לא התייחסו במלוא הרצינות לטבח שמתרחש בחלקים מאוד מסויימים בעיקר בעיראק, אך כעת זה משתנה.

אמש (ראשון) הזהיר הסנטור האמריקאי, לינזדי גרהאם, מפני האיום הגובר שניצב בפני ארה"ב מצד ארגון "דאעש". לדברי גהאם, אם הנשיא אובמה לא ינקוט בצעדים משמעותיים נגד ארגון הטרור, עתידה ארצם לחטוף התקפה חריפה מצד ארגון הטרור. "יש לנקוט בצעדים החלטיים לעצור את ארגון הטרור בדרכו לאורך כמה מדינות במזרח התיכון", אמר.

חדשות "פוקס" הביאו את דברי גרהאם: "הארגון ממומן היטב והמתחזק במהירות, השיג שליטה על חלקים נרחבים בסוריה, בעיראק ובלבנון, הינו איום ישיר על מולדתנו". אמר, והוסיף: "אדוני הנשיא, היה כן אל מול האיום שאנו עומדים מולו. הם באים. תוכנית המשחק שלך אינה יכולה להגן על ארה"ב".

דברי גרהאם באים על רקע סרטון וידאו של "דאעש", בו הם מצהירים כי "יניפו את דגל אללה מעל הבית הלבן".

ובינתיים, הצליחו כוחות הפשמרגה, המיליציה הכורדית בעיראק, לכבוש שתי עיירות בצפון המדינה שנתפסו מוקדם יותר על ידי דאעש. הכוחות, שגובו על ידי תקיפות חיל האוויר של ארצות הברית, השתלטו על העיירות מחמור וגויאר, הסמוכות לעיר הבירה של חבל כורדיסטן, ארביל.

מוקדם יותר הזהיר האיחוד האירופי כי האלימות בצפון עיראק, אשר בגללה נאלצו כמה מאות אלפי בני אדם לנוס מבתיהם, עשויה להיחשב כ"פשע נגד האנושות". נציבת החוץ של האיחוד, קתרין אשטון, אף גינתה בחריפות את מעשי "דאעש", כמו גם את אלו של קבוצות חמושות אחרות במדינה.

תגיות:ארגון דאע"שעירקאמריקה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה