חדשות בארץ

הסמ"פ רץ למנהרה אחרי הקצין החטוף

תחקיר אירוע החטיפה של קצין גבעתי, סג"מ הדר גולדין: מרדף בתוך המנהרה אחרי החטוף, וחיפוש אחר פירי היציאה

אא

תחקיר אירוע החטיפה של סג"מ הדר גולדין מעלה כי דקות ספורות לאחר האירוע שבו מחבל מתאבד פוצץ את עצמו, בוצע חיפוש אחר הקצין החטוף.

במהלך התקרית, החיילים בניה שראל וליאל גדעוני ז"ל נהרגו במקום, לאחר שספגו פגיעה מהדף המחבל המתאבד. הלוחם הנוסף בכח, הדר גולדין, הובל ככל הנראה לפיר סמוך, שממנו הגיחו מחבלים. לא ברור מה היה מצבו בעת שנחטף.

מפקד הפלוגה, בניה שראל ז"ל, נהרג כאמור באותו פיגוע, ובמקביל ירי נפתח מנקודות אחרות, ולכן חלפו כשלוש דקות לשאר הכוחות, להבין ולהעריך את תוצאות התקרית. לאחר מכן הורה מפקד בכיר בחטיבת גבעתי, לחוליה אחרת בכח, להיכנס תוך כדי איש אל תוך הפיר, להטיל לתוכו רימוני רסס, ולנסות ליצור מגע עם המחבלים, על מנת לאתר אותם ביחד עם החטוף.

סגנו של שראל, סגן מפקד הפלוגה, רץ אל המבנה שבתוכו היה פיר המנהרה, ופתח במרדף אחר המחבלים, לעומק רב בתוך המנהרה. במשך דקות ארוכות נותר הסמ"פ ללא קשר עם הכוחות. הפיר שאליו נכנסו הלוחמים הנוספים היה קצר, והסתיים במבוי סתום, מתחת למסגד סמוך וריק.

חילופי אש התנהלו מול מחבלים באזור המסגד, ובצה"ל החליטו לפוצץ אותו, ולאחר מכן לנסות ולאתר בתוכו פירים נוספים. המסגד הופצץ, אך בסריקות שנערכו לאחר מכן, בין ההריסות, לא נמצאו תוצאות שהובילו לקצין החטוף. 

תגיות:הדר גולדיןצוק איתן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה