חדשות בארץ

16 אלף חיילי מילואים נוספים יגוייסו "לשמר את אורך הנשימה של הצבא"

לילה שקט עבר על כוחות צה"ל בעזה. ב"ה לא היו נפגעים לכוחותינו. צה"ל הודיע כי ירחיב את גיוס המילואים לקראת הרחבת "צוק איתן"

אא

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

יומו ה-24 של מבצע "צוק איתן" מתחיל בירי רקטות לעבר יישובי הדרום, זאת לאחר הפסקת אש שהופרה אמש (רביעי) בפעם המי יודע כמה. הבוקר (חמישי) יצאה הודעה שצה"ל ירחיב את גיוס המילואים. גורם צבאי בכיר מסר כי יגויסו 16 אלף חיילי מילואים נוספים בצווי 8. לאחר הגיוס הנוסף, יגיע מספר המילואימניקים שגייס הצבא מפתיחת הלחימה ברצועת עזה, ל-86 אלף איש. גיוס אנשי מילואים נוספים נועד "כדי לשמר את אורך הנשימה של הצבא", הבהיר הגורם.

רקטה שנורתה הבוקר - נפלה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול. מוקדם יותר נשמעו אזעקות בקריית מלאכי, גן יבנה ובאזורים נוספים. ב-8:30 נשמעה אזעקה גם בבאר שבע.

במהלך הלילה נרשמו מספר היתקלויות לכוחות צה"ל, ב"ה ללא נפגעים לכוחותינו. "הלילה הותקפו דירות פיקוד של חמאס ברצועה על ידי חיל האוויר. היום נגמר חג הרמדאן וצריך לקחת זאת בחשבון", אמר אותו גורם בכיר. באחת ההיתקלויות חיסל גדוד לוחמי צבר של חטיבת גבעתי, מחבל שירה טיל נ"ט לעבר חיילים במקום.

אתמול נהרגו שלושה לוחמי מגלן במהלך מהפעלת מטען בבית ממולכד - מתן גוטליב, עומר חי וגיא אלגרנטי הי"ד, נהרגו מקריסת הבית. בהודעת דובר צה"ל נמסר: "לוחמי מגלן נכנסו למבנה ממולכד מזרחית לחאן יונס, בניסיון לאתר פיר מנהרה. המטען הונח בקומה הראשונה. שלושה חיילים נהרגו ו-14 נפצעו כשהבית קרס עליהם".

ראש ממשלת קנדה, סטיבן הרפר, האשים את חמאס במותם של האזרחים ברצועת עזה. בראיון טלוויזיוני אמר הרפר: "ברור שאף אחד לא אוהב לראות את הסבל ואובדן חיי האדם. אך אנו רואים בארגון הטרור חמאס אחראי לכך". הרפר הוסיף כי "חמאס הוא שיזם להמשיך את הסכסוך, והוא ימשיך לשאוף לחורבנה של מדינת ישראל".

מצרים, לעומתה, גינתה בחריפות את ישראל בשל "המשך הפגיעה המכוונת באזרחים חפים מפשע ברצועת עזה". ההודעה שנמסרה ממשרד החוץ של מצרים הגיעה בעקבות הדיווחים על כך ש-17 בני אדם נהרגו ועוד כ-200 נפצעו בהפצצה של צה"ל בשוק בסג'אעיה, במהלך ההפוגה ההומניטרית שהוכרזה אתמול (רביעי) למשך ארבע שעות, וכאמור, הופרה על ידי צה"ל.

תגיות:צוק איתןגיוסחיילים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה