חדשות בארץ

למרות הפסקת האש: רקטות ללא הפסקה

למרות שהוכרזה הפסקת אש עד השעה 19:00, חמאס יורה ללא הפסקה לעבר עוטף עזה

אא

במהלך השעתיים האחרונות שיגרו מחבלים יותר מ-20 רקטות ופצצות מרגמה לעבר יישובים הסמוכים לרצועה. לא היו נפגעים ב"ה, אך אחת הרקטות פגעה בחצר בית וגרמה לנזק. מערכת כיפת ברזל יירטה שתי רקטות, והשאר התפוצצו בשטחים פתוחים.
דובר משרד הבריאות בעזה מסר, כי 29 פלסטינים נהרגו בתקיפות מהאוויר ומאש ארטילרית, בהם 15 שנהרגו בתקיפה בשוק בשכונת סג'עייה. על פי הדובר, במקום ישנם כ-160 פצועים.

בשעה 15:00 נכנסה לתוקף הפסקת אש הומניטרית עליה הכריזה ישראל. ועתידה הייתה להימשך כארבע שעות. דובר צה"ל מסר כי הפסקת האש ההומניטרית תחול רק על אזורים מסוימים ברצועת עזה, ולא במקומות בהם מתקיימת פעילות מבצעית של כוחות ביטחון ישראליים, שם תימשך הפעילות כסדרה. "במידה וההפוגה תנוצל לפגיעה בכוחות צה"ל או באזרחי ישראל, התגובה תהיה חמורה", הדגישו.

החל משעות הבוקר (רביעי) הפציצו כוחות צה"ל 40 מטרות טרור ברצועת עזה, ביניהם מנהרות ופירי מנהרות, שמהן נראו מחבלים מחפשים דרכם החוצה. ההתרחשויות הבוקר היוו המשך ללילה קשה במיוחד, בו הושמדו יותר מ-200 מטרות. בשעה האחרונה פונו לבתי חולים ברחבי הארץ חיילים שנפצעו ברמות פציעה שונות. הפלסטינים מדווחים על מספר רב של הרוגים בתקרית של חילופי אש כבדים באזור חאן יונס.

במקביל נורה מטח של רקטות לדרום, ואזעקות נשמעו בסביבות אופקים ומועצת שדות נגב. היה יירוט אחד של רקטה ושלוש נפילות בשטחים חקלאיים במועצה האזורית מרחבים. לא דווח על נפגעים או נזק. באשדוד נשמעה אזעקת שווא.

הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס בשעה האחרונה בבסיס הקריה בתל אביב לישיבה נוספת כדי לדון האם להרחיב את המבצע הצבאי או להפסיקו.

"כוחות צה"ל ממשיכים לפעול בנחישות ובשיתוף פעולה בין זרועי, על מנת להביא לשקט ולביטחון לתושבי מדינת ישראל", נאמר בהודעת דובר צה''ל.

תגיות:הפסקת אש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה