חדשות בארץ

"מעיל רוח" - "כיפת הברזל" של הטנקים

מערכת "מעיל רוח" היא מערכת חדשה שפועלת בדומה ל"כיפת ברזל", בהגנה על טנקים מפני שיגורי טילים. 15 פעמים ניצלו טנקים מאז תחילת "צוק איתן"

אא

טנק עם מערכת "מעיל רוח"טנק עם מערכת "מעיל רוח"

שליחים רבים לו למקום, והנסים העצומים להם אנו עדים, אינם ברורים מאליהם כלל וכלל. לאחר השימוש האינטנסיבי במערכת 'כיפת ברזל', שיירטה רקטות רבות מעל שמי הארץ, מגיעה בשורה חדשה בצורת "מעיל רוח".

מערכת "מעיל רוח" נועדה להגן על טנקים מפני טילים, וכן לזהות ולדווח על אזור השיגור. כך באפשרותו של צוות הטנק, לשגר פגזים אל מקור הירי ולחסל את האיום.

כבר בימים אלו נעשה שימוש במערכת, שמפתחיה זכו השנה בפרס ביטחון ישראל, אתמול (שלישי) יירטה "מעיל רוח", טיל נ"ט שנורה לעבר טנק מאזור מזרח חאן יונס. לאחר היירוט זיהה צוות הטנק את מקור הירי, השיב באש לכיוון והרג את היורה.

זה היה יירוט מספר 15 של המערכת מאז נכנסה לפעולה בחטיבת שריון 401, ובמסגרת הלחימה בעזה, סייעה להצלת חיים של שני מפקדי גדודים בחטיבה ששהו בטנקים שלעברם שוגר טיל, ולצדם, עשרות חיילים וקצינים בכמה מקרים שונים.

לצד ההצלחות של המערכת, חייבים לזכור כי אין הצלחה מוחלטת, ולעתים תיתכן אף סכנת חיים בעקבותיה. באחד המקרים הופעלה המערכת לאחר שיגור טיל מכיוון הרצועה, ומסיבה שאינה ברורה פגעה בלוחם מחיל שריון, וגרמה לפציעתו באורח קשה.

תגיות:כיפת הברזלמעיל רוחטנקיםצוק איתן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה