חדשות בארץ

'סוד הנקודה הטובה' בלב עזה

באתר רכישות מוצרים שהוקם לטובת חיילים בחזית, נמכר גם ספר בשם 'סוד הנקודה הטובה'. מוזר? לא בטוח. החיילים דווקא חושבים שהוא מעצים אותם וגורם להם למחשבות חיוביות בשטחי הכינוס

אא

במהלך שלושת השבועות האחרונים, מאז יצא לדרכו מבצע "צוק איתן", ראינו מדי יום את ההתגייסות המרגשת של אזרחים מכל גווני הקשת של החברה, למען חיילים ולמען תושבי הדרום. שלומי קקון, ממושב חדיד, ביקש אף הוא להצטרף למעגל האחדות המיוחד, והחליט להקים אתר קניות באינטרנט שמיועד כולו עבור מוצרים לחיילים. לאחר שהאנשים רוכשים את המוצרים, יוצאים מתנדבים לחלק אותם בשטח.

האתר שהקים,  j-shop, נועד מלכתחילה במטרה להדפיס חולצות לחיילים והפך לאתר לרכישת מוצרים כגון בקבוקי מים, תהילים, משחות שיניים, חולצות, ביגוד בסיסי ועוד. אחד המוצרים המעניינים באתר, הוא ספר "סוד הנקודה הטובה".

מעט מפליא לראות שעשרות אנשים רוכשים ספר עבור חיילים בחזית הקשה בעזה. מה גורם להם לחשוב שחייל יישב ויקרא ספר? תנו לו מים, אוכל, ממתקים, אבל ספר?

"תתפלאי", אומר רן ובר, מחבר הספר, בשיחה. "אחד הדברים החשובים במלחמה הזאת הוא המורל והאחדות, התחושה שעם ישראל ביחד. סוד הנקודה הטובה עוזר לנו לראות את המקום העמוק יותר, הטוב יותר בנו ובאחרים. הספר נכתב כניסיון לצאת מהמגזרים שאנחנו רגילים אליהם ולהביא את התובנות של גדולי הצדיקים לכל יהודי".

"אני חושב שאנשים שתורמים עותקים מהספר לחיילים מרגישים חלק מהאחדות הזאת, מרגישים את הרצון לתת ברוח, ולא רק בחומר. קיבלנו הרבה תגובות שמודות על הספר, וקולות מהשטח שסיפרו על תחושה טובה ומחזקת שהספר הזה העניק להם בזמן התרעננות בשטחי הכינוס".

'סוד הנקודה הטובה' הוא ספר שמבוסס על תורתו של רבי נחמן מברסלב וגדולי ישראל נוספים (כגון המלבי״ם, הרמח״ל, הגר״א ואחרים), ועוזר לאנשים ללמוד איך לראות ולהעצים את הטוב שבתוכם ובסובבים אותם.

"ראיתי מכתב של מפקד בכיר בשטח", מספר ובר, "הוא כתב שעם כל הכבוד למוצרים החשובים ששולחים לחיילים, האוכל והבגדים ומני המתיקה, יש צורך גדול מאוד בהעלאת המורל. אולי זמרים שיבואו לשיר לחיילים, ורבנים שיבואו לתת שיעורים מחזקים. זה מה שגרם לי להבין שחיילים ישמחו לקבל את הספר. זו גם הסיבה שהוא נמכר באתר בתשלום סמלי במיוחד, העיקר שיגיע לכמה שיותר חיילים".

תגיות:חייליםאחדות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה