המסע אל הכדור

ויטמינים נחוצים מאוד לגופנו. במידה ואיננו מקבלים אותם מפירות וירקות, האם כדאי ליטול אותם באופן מלאכותי?

אא

לעיתים מגיעים לקליניקה אנשים, עם מתח נפשי רב. לעתים המתח נובע לא רק מגורם נפשי, אלא גם מגורם פיזי. כך למשל, אדם שהגיע עם עצירות קשה, ומתוך תשאול פשוט עלה שהעצירות מתגברת אצלו בעיקר במצבי מתח. חשוב במצב כזה לטפל גם במתח המלווה אותו בחיים ולא תספיק תזונה המתאימה לעצירות כמו סיבים תזונתיים. במקרה כזה היה ברור שיש למטופל חוסר של ויטמיני B שחיוני מאוד לבריאות מערכת העצבים. הוא אכן החל ליטול ויטמין Bוההשפעה לא אחרה לבוא - הוא נעשה אדם רגוע יותר ולדבר זה היה השפעה על הטיפול בעצירות. ויטמיני B הינם חלק מקבוצה גדולה של ויטמינים.

מהם הוויטמינים? לוויטמינים אינספור תפקידים בגוף. הם מסייעים לעיבוד מזון והפקת האנרגיה, משתתפים בבניית כדוריות דם והורמונים שונים. חשיבותם - בתמיכה במערכת החיסונית במניעת מחלות שונות, ועוד.

את הוויטמינים ניתן למצוא בצומח - בפירות וירקות, ולכן אכילה של שפע וגיוון יספקו לגוף מלאי של ויטמינים. יש לדעת שהמקור הבטוח ביותר לוויטמינים הוא המזון במצבו הטבעי שלא עבר כל שינויים, כיוון שהם נהרסים בחום, באור, במגע עם מתכת, באוויר ובמגע עם כימיקלים שונים. לאור זאת, המזון שאנחנו רוצים לקבל ממנו ויטמינים, צריך להיות חי וטרי, לא מבושל, ועד כמה שאפשר שלם.

מה לגבי ויטמינים בצורה של תוספי מזון? בשאלה זאת חלוקות הדעות: יש האומרים שאין להשתמש כלל בתוספי מזון המכילים ויטמינים, כיוון שניתן ורצוי לקבל אותם רק מהמזון. אולם כנגד דעה זאת יש לטעון שרבים האנשים שאינם אוכלים מזון טרי וחי. את הכל הם אוכלים מעובד, דבר שפוגע בקליטת הוויטמינים בגוף.

כמו כן, איכות המזון מבחינת תכולת הוויטמינים ואיכותם תלויה בגורמים שונים, כגון: כיצד גידלו את המזון בשדה במה דישנו את הקרקע? האם נקטף כשכבר היה בשל או כשהיה עדיין בוסר? כיצד אוחסן? ועוד שאלות שונות. משום כך, יש שטוענים שיש לקחת ויטמינים באופן קבוע כחלק מהארוחה.

 

כפי הנראה, האמת נמצאת באמצע, ויש לבדוק כל מקרה לגופו. דהיינו, מה מצבו של האדם: מה מגוון המזון שלו, כמות המזון, דברים מהם סובל וכדו´. על פי שאלות אלו יש לקבוע את הגישה המתאימה לאדם זה. כלומר, אולי יש לתגבר מטופל זה באמצעות ויטמין מתאים בנוסף כמובן לתזונה הבסיסית.

תגיות:בריאותויטמינים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה