חדשות בארץ

נתניהו פועל להשגת הפסקת אש מול חמאס

זעם רב וביקורת בקואליציה על ניסיונות ראש הממשלה להשיג הפסקת אש. "אסור להקשיב לאובמה"

אא

בשעה האחרונה נשמעו אזעקות במועצת חוף אשקלון, בשל ארבעה שיגורים לכיוון ישראל. ארבע נפילות אותרו בשטח רצועת עזה. לפי שעה, מנסה הדרג המדיני בראשות נתניהו ויעלון להגיע להפסקת אש מול חמאס. נתניהו מבחינתו נוצר אש, אך חמאס ממשיך לירות. ישראל מגיבה בירי נקודתי. גורמים פלסטיניים דיווחו בצהריים שילד בן ארבע נהרג מירי ארטילרי של צה"ל באזור ג'בליה שבצפון הרצועה.

יו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, ואחד הגורמים המשמעותיים בליכוד, ח"כ זאב אלקין, אמר היום (שני) בעקבות ניסיונותיו של בנימין נתניהו להגיע להסכם הפסקת אש: "זה שחמאס יורה - זה אומר שהוא עדיין לא מורתע ולא הגיע לנקודת שבירה אמיתית. אסור שהוא ייצא עם הישגים מהמבצע".

ניסיונותיו של נתניהו, יש לציין, מתרחשים בעיקר על רקע הלחץ האמריקני והמדינות החברות באו"ם, על ישראל, לנצור את האש, אך גם בשל עמדתו של ראש הממשלה.

בראיון לאתר וואלה! אמר השר להגנת הסביבה, עמיר פרץ: "כרגע המבצע מתנהל בתנאים שלנו. צריך להמשיך ללחוץ על חמאס בפעילות קרקעית, מבלי לסמן כיבושי שטח חדשים, אלא להשתמש בשטחים שכבר בידינו".

גם שרת התרבות והספורט, לימור לבנת, מסתייגת מהפסקת אש עם חמאס בשלב זה. "אסור לממשלה להסכים למדיניות שעל פיה צה"ל מגיב כאשר חמאס יורה. זאת מדיניות של פספוס גדול מאוד של מה שעשינו עד עכשיו, וכמובן היא תאפשר לחמאס להמשיך ולהתעצם, להמשיך לירות ולפגוע באזרחי ישראל".

שרים נוספים רבים וחברי כנסת, הביעו את התנגדותם למהלך של נתניהו לנצור אש.

שגריר ישראל לשעבר בוושינגטון, ד"ר מייקל אורן, אמר בחדשות ווינט, כי "מה שקורה בעולם זו דעיכה של עידן ההגמוניה (האמריקנית) הדיפלומטית בעולם. עברה התקופה שנשיא ארצות הברית יכול להכתיב. זה שהוא אומר לראש הממשלה אתמול שצריך להפסיק את הירי ולהגיע להפסקת אש, לא אומר שצריך להיענות להפסקה הזו מיד".

במהלך היממה האחרונה נמשכה הפעילות הקרקעית של צה"ל ברצועה, אך בניגוד לימי המבצע הראשונים, הותקפו 40 מטרות בלבד. בצה"ל מבהירים כי ברשותם עוד מאות מטרות שלא הותקפו. "המצב כרגע מוגדר 'הפוגה ללא מגבלות", אמר קצין בכיר. "אנחנו פועלים בשטח, וריכוז המאמץ הוא מנהרות. רק אתמול הושמדו שתי מנהרות".

בתוך כך, אחרי לילה שקט באופן יחסי, הבוקר נפצע חייל צה"ל באורח קל עד בינוני מירי לעברו בהיתקלות בבית חנון.

תגיות:הפסקת אשעזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה