חדשות בארץ

גננת השמיצה את מח"ט גולני - נשקלת שלילת תקציב המעון

מח"ט גולני, רסאן עליאן, שנפצע בלחימה בעזה והתעקש לחזור להילחם עם חייליו, זוכה לתגובות נאצה מאזרחים ערבים: "שיבצעו בכם את הפשע האכזרי ביותר". תיתכן חקירת משטרה בנושא

אא

ימים קשים עוברים על מפקד חטיבת גולני, אלוף משנה רסאן עליאן, לאחר שקיבל את ההחלטה לשוב לשדה הקרב, ולהמשיך בלוחמה נגד הטרור לצד פיקודיו. עליאן שנפצע בלחימה בעזה, התעקש לצאת מבית החולים ולחזור להילחם עם חייליו.

ברשת החברתית 'פייסבוק', כבר הספיקו מן הצד התומך ליצור עמוד תמיכה ובו תגובות של גולשים מעריכים: "החלמה מהירה. צריכים עוד אנשים כמוך בארצנו, יישר כוח אלוף", "איש יקר ומוערך", "גאווה למדינה".

אולם מעברו השני של המתרס, גם הגולשים מהמגזר הערבי לא טמנו ידם בצלחת, ומיהרו לפרסם קריאות מכפישות כלפי עליאן, על רקע החלטתו לשוב למערכה של מבצע 'צוק איתן'. אתמול (רביעי) הוגשה ליועץ המשפטי לממשלה בקשת חקירת התגובות נגדו, ובפרט את התגובות שקיבל בשני מקרים שהתרחשו בימים האחרונים וכללו התבטאויות אלימות ואיומים.

גננת במעון באום אל פחם איחלה לו ולבני משפחתו נקמה. "שיבצעו בכם את הפשע האכזרי ביותר". כתבה. תגובה אחרת, של מנהלת מעון בכפר עראבה, העלתה את תמונתו של עליאן בדף הפייסבוק שלה, וכתבה: "ישראל מכוערת מכל צד שתסתכלו עליה. פשוט מכוערת ואכזרית. חטיפת שלושת הנערים, הייתה בסך הכל הצגה של עבאס ונתניהו – במטרה להכות את חמאס".

בעקבות תגובת הגננות, שוגר מכתבה של מנהלת אגף מעונות יום שאחראית על אחד משני הגנים הללו, ובו כתבה: "בימים קשים אלו, מצפים שמחנך מטפל יהווה מודל להתמודדות מתאימה לתפקידו, יתרכז במחויבותו זו ולא יפעל לפגוע בציבור ובערכיו. בכל אלו, יש לעמדתי כדי להשפיע באופן מזיק על התנהלות המעון ולפגוע בפעוטות ובהוריהם. לפיכך, אני נוטה שלא לאפשר את ההתקשרות לשנת הלימודים תשע"ה". בעקבות המכתב, הוזמנו מנהלי ומפעילי הגנים לטעון טענותיהם בכתב, ומאחר ושניהם מקבלים תקציבי מדינה ממשרד הכלכלה, ייתכן ששר הכלכלה – שלפניו הובאו המקרים – ישקול את שלילת התקציב.

ח"כ חמד עמאר (ישראל ביתנו) פנה ליועץ המשפטי לממשלה כדי להזהיר מפני ההסתה הגוברת כנגד אל"מ עליאן, וככל הנראה, הוא גם צפוי לבקש חקירת משטרה בנושא.

זהו לא המקרה הראשון בו נרשמים אמצעי הרתעה וענישה כלפי התבטאויות אזרחים ערבים נגד חיילי צה"ל. 

תגיות:מח"ט גולנירסאן עליאן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה