חדשות בארץ

משרד הבריאות מנע משלוח סיגריות לחיילים בעזה

הם רצו לשמח את החיילים והכינו עבורם חבילות, אבל אז משרד הבריאות התערב: במקום סיגריות, קיבלו עשרות חיילים סכום של 200 ₪

אא

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

כבר למעלה משבועיים, מאז תחילת מבצע "צוק איתן", אנו עדים לאחדות ולמעשי החסד הרבים והמפעימים שמתרחשים מדי יום על ידי יהודים טובים, שכל רצונם לחבק את הלוחמים בעזה, ולסייע להם, איש איש כפי יכולתו.

אלפי חבילות הועברו בימים אלה לידי חיילים בגבול הרצועה, כשבהן מכל הבא ליד. בגדים, אוכל, שתיה, ו... כמעט סיגריות.

שדרני הספורט, איציק זוהר ואופירה אסייג, ביקשו גם הם להיות חלק מהמערך המיוחד הזה של דאגה לשלום החיילים, והכינו עבורם משלוחי חבילות, תוך כדי שהם משוחחים בשידור עם תורמים למיניהם, ובתוכם עלו גם חברות שמייצרות טבק וביקשו לשלוח סיגריות.

בעקבות הדברים, פנו אנשי האגודה למלחמה בסרטן למשרד הבריאות, וביקשו את התערבותם בעניין משלוח סיגריות לחיילים בחזית. "ישנה בעיה של אזרחים שתורמים סיגריות ומוצרי טבק לחיילים. מדובר במעשה לא מוסרי וגם לא חוקי", אמר אלעד שפר, מעמותת אוויר נקי נגד עישון. "חוק הגבלת הפרסומת והשיווק של מוצרי טבק קובע, שאדם לא יפיץ לצרכן מוצרי טבק ללא תמורה. באשר להיבט המוסרי - לא כל החיילים מעשנים. מדובר בזמנים בהם החיילים לחוצים, הם מקבלים סיגריות בחינם, חלקם עלולים להתחיל לעשן. לא מדובר בדבר קטנוני. המלחמה תיגמר בקרוב, והחיילים שהתחילו לעשן - יתמכרו לעישון והעישון יישאר איתם. העישון הרי הורג יותר אנשים ממלחמות ופיגועים".

בתגובה לדברים אמרה אסייג, שמטרתם הייתה לשמח חיילים, ולא לעשות פרסומת. הטעות הובנה ותוקנה.

בעקבות התערבותו של משרד הבריאות, במקום טבק, הועבר על ידי החברה סכום כסף ששווה לסך הטבק שרצו להעביר. וכך קיבלו עשרות חיילים סכום של 200 ₪ כל אחד.

בתגובת משרד הבריאות לדברים, נכתב: "משרד הבריאות לא ימנע מעבר של חבילות סיגריות לחיילים בעזה, עם זאת, סבור המשרד שיש טעם לפגם לעשות פרסומת על גב החיילים".

תגיות:משרד הבריאותסיגריותחיילים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה