בריאות ותזונה

פלפל חריף: לא למרוקאים בלבד

הוא עוצר התפשטות של סרטן, מסייע באיזון האינסולין ומונע מחלות רבות. מפתיע אתכם? חכו, זה לא הכל. מחקרים חדשים מגלים שהפלפל החריף הוא בעצם תרופת פלא טבעית

אא

כל מי שטעם פלפל חריף פעם אחת בחייו – מכיר את התחושה: זה מתחיל בעקצוץ חלש על בלוטות הטעם, אחר מתגבר והופך לכבשן קטן על הלשון - שלא לדבר על העיניים הדומעות מאליהן ועל האלם שכובש בין רגע את יכולת הדיבור. מי היה מאמין שעל כל זה אחראי רכיב פעוט בשם קפסאיצין, כימיקל הגורם לתחושת חריפות במגעו עם רקמות גופנו. מלבדו, מכילים הפלפלים החריפים גם שורה ארוכה של רכיבים חשובים אחרים כגון אשלגן, מגנזיום, גופרית, ויטמין A, זרחן וויטמין C.

בניגוד לדעה הרווחת שפלפלים חריפים אחראיים רק על צרות במערכת העיכול, מסתבר שאכילתם דווקא מעולה לשמירה על בריאות תקינה, במישורים רבים אחרים. מחקרים שנעשו בתחום הרפואי-תזונתי מוכיחים כי לא די בכך שהקפסאיצין עוזר באלחוש כאבים ומניעת מחלות רבות באיברי הגוף השונים כגון בלב, בכבד, במערכת הדם ולמרבה הפלא, גם במערכת הנשימה. באוניברסיטת מישיגן מייחסים לו אף כוחות בעצירת התפשטות מחלת הסרטן.

בבואנו לדון בסוגיית אלרגיות ומיגרנות למיניהן, גודש באף וכאבי סינוסיטיס - נופתע לגלות כי על פי מסקנות הכנס לאלרגיה ואימונולוגיה של החברה המערבית, נמצאו רכיבי הפלפל החריף כמועילים במיוחד לטיפול במיחושים נוירולוגיים, פסוריאזיס, דלקת פרקים, דלקות גרון ועוד.

זאת ועוד, מממצאי מחקר שנעשה באוניברסיטת שיקגו, עולה כי הקפסאיצין אף יעיל בריפוי כאבים ראומטיים בשרירים. גם הרפואה הטבעונית - מפליגה בשבחיו של הפלפל החריף ומציינת אותו לשבח כמקרר רקמות הגוף במקרים של חום גבוה. לכן מומלץ אף לצרוך אותו במצבים של צינון ושפעת המלווים בחום.

וחכו, זה עוד לא הסוף: מחקר שנעשה באוניברסיטת 'פוקוקה' ביפן גילה, כי שילוב פלפל חריף בתזונה היומיומית גורם לדיכוי התיאבון ולהפחתה משמעותית של רמת השומנים בדם, ובכך מסייע להפחתת שומן ולאיזון רמות האינסולין, כך שגם מי שסולד מטעמו של הפלפל החריף, מוזמן לשקול שנית את צריכתו.

תגיות:בריאותפלפל חריףסרטן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה