חדשות בארץ

היום ה- 16 ל'צוק איתן': עשרות מנהרות נחשפו

חילופי אש נרשמו במהלך הלילה, במהלכם נהרגו לפחות 30 מחבלים. עשרות מנהרות ופירי מנהרות נחשפו והושמדו. דובר צה"ל, מוטי אלמוז: "מדובר בהישגים משמעותיים"

אא

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

יומו ה- 16 של מבצע 'צוק איתן' עדיין רושם חילופי אש בין כוחות חמאס לצה"ל, כשעיקר הלחימה מתרחשת באזור סג'עייה.

דובר צה"ל מסר כי במהלך היממה האחרונה, נהרגו לפחות 30 מחבלים, ולמעלה מ- 200, מאז תחילת הפעולה הקרקעית. 28 מנהרות נחשפו, וכן 58 פירי מנהרות. כוחות ביטחון טיפלו בכל המקרים, וחלקן עדיין בתהליך.

בשעות הקטנות של הלילה צה"ל תקף מהאוויר ומהקרקע בעיר עזה, בבית חנון וברפיח. לפי דיווחים פלסטינים, ביתו של בכיר חמאס, ניזאר עוודאלה, הופצץ. בין היתר נהרסו סניפי בנק ודואר ברפיח, ירי ארטילרי שוגר לעבר בית חולים האירופאי בחאן יונס.

 בכירים בחמאס שנעצרו על ידי כוחות הביטחון ונחקרו, הודו בכך שהמנהרות אותן חפרו, ושעוברות גם תחת בתי אנשים, תוכננו לפיגועים המוניים שמטרתם השתלטות על כל עוטף עזה.

הבוקר (רביעי) מסר דובר צה"ל, מוטי אלמוז, תיאור מעודד של המצב בשטח: "ההישג של צה"ל בעניין המנהרות מסתמן כמשמעותי מאוד", אמר בתוכנית "אורלי וגיא". "מערך שלם נחשף בעקבות מודיעין מדויק, שאנחנו פועלים לאורו, ומגלה תמונה של רשת תת קרקעית המנוטרלת בימים אלה על ידי חיילי צה"ל. עם זאת, הטיפול במנהרות דורש זמן - צריך לא רק להגיע אליהן אלא גם לנטרל אותן, לוודא שרשת התופת מושמדת, ובכך אנחנו עוסקים עכשיו. זה נראה כהישג חד משמעי, ואני אומר זאת בזהירות, באחריות, ובמידה ראויה של צניעות. מצד אחד, לא נוכל לומר ש-100 אחוז מהמנהרות הושמדו - מצד שני אנחנו מבינים היטב את העובדה שחמאס תכנן להפתיע באמצעותו, הכניס לתוכו הרבה כוחות מיוחדים והשתמש בו כנשק יום הדין. יחד עם הכישלון שלהם בסיפור המערך הרקטי, אלה הישגים משמעותיים. מבחינת הצלחות, אנחנו במקום טוב.

במהלך הקרבות אתמול נהרגו סרן דמיטרי לויטאס הי"ד, מפקד פלוגה בחיל שריון, בן 26 מירושלים. הקצין הנוסף הוא סגן נתן כהן הי"ד, מפקד מחלקה בחיל השריון, בן 23 ממודיעין. 

תגיות:צוק איתןמנהרותמחבלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה