חדשות בארץ

הותר לפרסום: 13 חיילים הרוגים

במספר תקריות הלילה והבוקר, נהרגו 13 חיילי צה"ל. מפקד חטיבת גולני נפצע באורח קל עד בינוני

אא

רקטות ששוגרו מרצועת עזה לישראל (צילום: פלאש 90)רקטות ששוגרו מרצועת עזה לישראל (צילום: פלאש 90)

אחרי שעות ארוכות של שמועות ברשתות החברתיות באינטרנט ובווטסאפ, הותר לפרסום בדקות האחרונות, כי 13 חיילי צה"ל נהרגו הלילה והבוקר, במספר היתקלויות שנערכו עם מחבלי החמאס. בנוסף נפצעו מספר חיילים, אשר הועברו לבתי החולים הועברו לבתי החולים סורוקה בבאר שבע, שיבא בתל השומר ובילינסון בפתח תקווה. בין הפצועים: מח"ט גולני, אלוף משנה רסאן עליאן, שנפצע באורח קל עד בינוני.

מתחילת הכניסה הקרקעית הרגו לוחמי צה"ל יותר מ-130 מחבלים, מתוכם 60 הלילה. בתקיפות האוויריות שקדמו לכניסה האווירית נהרגו כ-80 מחבלים.

היום (ראשון) לראשונה, ביקשו ארגון הטרור הפסקת אש הומניטארית למשך שעתיים, כדי לחלץ את הפצועים ואת גופות ההרוגים באזור שכונת סג'עייה במזרח העיר. הבקשה הועברה לישראל דרך הצלב האדום. תחילה סירבה ישראל לאשר את הפסקת האש, אך בהמשך אישר מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב (פולי) מרדכי, קיום הפוגה מ-13:30 למשך שעתיים.

בצה"ל אומרים היום כי תושבי סג'עייה קיבלו הודעה לפני מספר ימים על כך שצה"ל מתכנן פעילות במקום וכי הם מתבקשים להתפנות מהמקום. מדובר במוקד מרכזי של פעילות חמאס, שבו מחביא הארגון אמצעי לחימה, ממקם חמ"לים וחופר מנהרות. על פי דיווחים שונים, מאז תחילת המבצע שוגרו 140 רקטות רק מאזור סג'עייה לשטח ישראל.

קרוב לשעה 15:00, בעיצומה של הפסקת האש, חודש הירי מרצועת עזה לעבר ישראל. אזעקות נשמעו ביישובים במועצה אזורית אשכול, שרקטות ופצמ"רים נורו לעבר יישובי עוטף עזה ואשקלון.

גורם ביטחוני מסר: "חמאס הפר את הפסקת האש בשיגורי רקטות וניסיון לפגוע בחיילי צה"ל. הלחימה היא קשה ומורכבת, אבל צה"ל ימשיך להילחם וכבר עכשיו הוא מביא להישגים". עוד אמר אותו גורם: "המטה המדיני של חמאס עזה רוצה להגיע להפסקת אש, אבל נתקל בקשיים בוויכוח מול חמאס בחו"ל, ובראשו חאלד משעל. הלחימה של צה"ל לא תיפסק".

עושה רושם כי בחמאס ובג'יהאד האסלאמי נפלה ההחלטה לנסות למשוך את ישראל לתוך הרצועה כדי לייצר כמה שיותר נפגעים על מנת לייצר דעת קהל עולמית אוהדת עבורם.

תגיות:צוק איתןהפסקת אש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה