חדשות בארץ

נתניהו איים בהרחבת פעולה צבאית. בסיום ההצהרה נשמעה אזעקה

בעוד נתניהו נואם במסיבת עיתונאים שנערכה לאחר החתימה על הפסקת האש, נשמעו אזעקות ברחבי הארץ. "לישראל תהיה כל לגיטימציה להשיב את השקט הנדרש"

אא

שלוש שעות לאחר החתימה על הפסקת האש שהתקבלה הבוקר (ג') בקבינט, כינס ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מסיבת עיתונאים, בה הבהיר את מעשיו וההשלכות למצב הנוכחי. "מטרת המבצע הייתה ונותרה להשיב את השקט, תוך כדי פגיעה קשה בחמאס", אמר נתניהו. "פגענו בהם באופן קשה ביותר וסיכלנו ניסיונות פיגוע באזרחי ישראל. נענינו להצעה המצרית כדי לתת הזדמנות לפירוז הרצועה מטילים, מרקטות וממנהרות בדרכים מדיניות. אם החמאס לא יקבל זאת, וכך זה נראה ברגע זה, לישראל תהיה כל לגיטימציה להשיב את השקט הנדרש".
בסיום הצהרתו של נתניהו, נשמעו אזעקות ביישובי עוטף עזה, באשקלון, יבנה, נס ציונה, רחובות, ובאזור חיפה והכרמל
עוד הבטיח נתניהו, כי במידה וישראל תידרש לכך, יגבירו את הפעילות הצבאית. "אנו מצפים לתמיכה מחברים אחראים בקהילה הבינלאומית" כך נתניהו בהמשך דבריו."

שליח הקוורטט, טוני בלייר, הגיב על הסכמת ישראל לחתימת הפסקת האש: "אני מקדם בברכה את היוזמה ממצרים להפסקת האש", אמר בלייר. "הפסקת האש חשובה כי היא נותנת לנו הזדמנות לעצור את אובדן החיים הטרגי, האומללות והפחד. מספר האנשים שמתו בעזה טרגי. העם בישראל חי בימים האחרונים תחת אימת הטרור ומתקפות טילים, אבל המטרה היא גם לתת לנו את ההזדמנות להעמיד פתרון ארוך טווח".
גם שר החוץ הגרמני פרנק וולטר-שטיינמאייר, שנפגש עם נתניהו, תמך בדברים שאמר במסיבת העיתונאים: "לישראל הזכות להגן על אזרחיה ממתקפת טילים. השעות הבאות יהיו מכריעות. אנו מקווים שנצליח לקחת צעד קדימה ושהאש תיפסק. זו הזדמנות לדבר".

ישראל הפסיקה את פעילויותיה התוקפניות נגד רצועת עזה באוויר, בים וביבשה, ונכון לרגע זה, נמנעת מפלישה קרקעית ומפגיעה באזרחים. לפי היוזמה, כל הפלגים הפלסטיניים ברצועה אמורים אף הם להפסיק את הפעולות התוקפניות נגד ישראל מהים, מהאוויר ומהיבשה ומתחת לאדמה בדגש על הפסקת ירי הרקטות והפסקת הפגיעה באזרחים, מה שבינתיים לא קורה. עשרות רקטות שוגרו מאז חתימת הסכם הפסקת האש.

עוד לפי היוזמה, המעברים ייפתחו ויינתנו הקלות במעבר אנשים וסחורות. הירי ייפסק תוך 12 שעות מההכרזה על היוזמה, ותוך 48 שעות ייפגשו משלחות ישראל והפלסטינים כדי להשלים את השיחות לביסוס הפסקת האש. 

תגיות:צוק איתןביבי נתניהוחמאסהפסקת אש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה