חדשות בארץ

הפסקת אש? סטירת לחי לאזרחים

ישראל דנה הבוקר בהצעת הפסקת האש, מה שלא מונע מחמאס להמשיך לשגר רקטות לעבר ישראל. האזרחים כועסים

אא

בהצבעת הקבינט שהתקיימה הבוקר (ג') הוחלט על הפסקת אש ומבצע "צוק איתן" הופסק בעיצומו. רק שני שרים התנגדו להפסקת האש.

בעקבות ההחלטה זעם רב בקרב אזרחים, אנשי מילואים ובכירים בצה"ל. לדברי ח"כ עפר שלח (יש עתיד) מטרת המבצע לא הייתה למוטט את חמאס אלא להחלישו, ואת זה ישראל עשתה.

רק לפני ימים ספורים עוד שמענו את בכירי הביטחון מדברים על פגיעה קשה בחמאס. השר יעלון אמר שאם יהיה צורך, יכתשו וימוטטו את חמאס, אבל כמו בפעמים הקודמות, ישראל נסוגה ומפסיקה את המבצע בעיצומו. "מה נגיד לחיילי המילואים שגייסנו"? שואלים בכירים בצה"ל.

"ההרגשה לא טובה - שוב לקחנו צעד אחורה במקום למוטט את החמאס", אמר הבכיר. "צריך להבין - אנחנו סופגים את האש מצד הציבור. אנחנו אלה שמצטיירים כמי שלא השיגו את המטרה. יש לנו עוד תכנית ארוכה מאוד לפעולה נרחבת ברצועת עזה. התכנית מונחת על שולחנו של ראש הממשלה. נתנו לנו אור ירוק לביצועה ופתאום הכל נעצר. קשה להסתכל ביום כזה ללוחמים שלנו בעיניים".

בתוך כך נמשך ירי הרקטות לעבר ישראל במהלך שעות הבוקר. ביישובי הדרום נשמעו אזעקות, רקטות נפלו בשטחים פתוחים באזור המועצה האזורית אשכול. גם לעבר אילת נורו ארבע רקטות, שתיים מהן נפלו סמוך לבית מלון בעיר.

האם היוזמה להפסקת האש מצד ישראל, תאפשר תגובה הולמת בחסות הקהילה הבינלאומית במידה וחמאס ימשיך בירי? ההערכות הן שישראל פשוט אינה עושה את מלוא המאמצים להגן על אזרחיה.
בגלי צה"ל התראיינו הבוקר ראשי רשויות מהדרום בעקבות ההחלטה. חיים ילין, ראש מועצת אשכול אמר: "אם אנחנו נקבל את השקט שלנו שנה-שנה וחצי, אנחנו צריכים להסתכל איך אנחנו יכולים לחזק את האזורים שלנו". אלון דוידי, ראש עיריית שדרות, הוסיף: אנחנו נמצאים בעוד מבצע שאומרים לנו שכשהם יצאו מהבונקרים אז הם יראו את ההרס והם לא יעזו לירות עוד כדור. חמאס יישאר חמאס, ואנחנו נמשיך להתחזק אם אין לנו דרך אחרת". 

תגיות:צוק איתןהפסקת אש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה