המפתח לבריאות

הגוף והמוח שלנו אוהבים לנוע. כל המחקרים מעידים: פעילות גופנית היא מפתח לחיים בריאים ושמחים

אא
מה דברים שלא ידעתם על פעילות גופנית:
1. פעילות ספורטיבית קשורה בבריאות הנפש ומסייעת לתחושת הרווחה הפסיכולוגית ואף יכולה לרפא דיכאון. בספרו של ד"ר דויד סרבן-שרייבר, הוא סוקר את כל אמצעי הריפוי שנמצאו יעילים בטיפול בדיכאון ובחרדה. הוא מביא סימוכין לכך שאפילו הליכה מתונה שלוש ארבע פעמים בשבוע עשויה לשפר את מצב הרוח במידה ניכרת.
2. יש השפעה גדולה של פעילות גופנית על תפקוד המוח. אימונים משפרים את יכולת הלב לשאוב דם ביעילות רבה יותר, וכן מעלים את היכולת של הדם לשאת חמצן. לפעילות גופנית יש השפעה מיטיבה על הזיכרון, על כושר הארגון ועל ביצוע משימות מורכבות. מכאן שניתן לעצור כמה מהשפעות הירידה בגיל. בנוסף לכך, פעילות בשעות הפנאי הכרוכה בהפעלת הגוף מגנה מפני אלצהיימר. מחקר אחד מצא שאנשים עם מעט פעילות פנאי בגילאים 20-60 היו ברמת סיכון לפיתוח אלצהיימר פי 3.8! הליכה היא יעילה במיוחד כדי להעלות את זרימת הדם כך שיותר חמצן וסוכר מגיעים למוח ויכולה ממש לעשות "ניקוי ראש" ולאפשר חשיבה יותר בהירה. הליכה משפרת את הזיכרון וכן יכולות מנטליות אחרות כמו למידה, ריכוז וחשיבה מופשטת. הסיכון לשבץ מוחי נמוך ב-57% אצל אנשים ההולכים אפילו עשרים דקות ביום. מחקר על נשים שהולכות באופן קבוע הראה כי הן פחות חשופות לאיבוד זיכרון ושאר ירידות ביכולות השכליות. כל ק"מ הליכה בשבוע הפחית את הירידה הקוגניטיבית ב- 13%! מכאן שכל תוספת של פעילות תורמת למוח. בקבוצת הנשים הפעילות ביותר נצפתה הפחתה בירידה השכלית בכדי 40% אך אפילו אלה שהלכו רק חצי ק"מ בשבוע נהנו מהגנה על המוח.
3. אפשר לעסוק בספורט וליהנות מיתרונותיו אפילו אחרי הרבה שנים של חוסר פעילות.במחקר אחד השתתפו 214 אנשים בני 60-75 שלא עשו פעילות גופנית במשך עשרות שנים. שיפור של בסך הכול 5-7% בכושר הגופני שלהם הביא לשיפור של 15% במבחנים מנטליים! מסקנת המחקר הייתה שתרגילים אירוביים אכן משפרים את היכולת השכלית, אפילו בגיל מבוגר.
4. הקושי הוא בעיקר להתחיל, אבל בהמשך הגוף מתרגל וזה נעשה כיף. כל פעילות גופנית מייצרת סינפסות המאפשרות להתמיד בפעילות.  הקושי הוא להתחיל מכיוון שאצל רובנו הסינפסות הספורטיביות לא מפותחות במיוחד, אך חזרה קבועה על אותה פעילות במשך כחודש מספיקה כדי לחזק אותן, ובהמשך הן אלו שיאיצו בנו לצאת מהבית לאימון בחדר כושר או כל ספורט אחר, ויגרמו לנו לתחושת רווחה אמיתית. היתרונות של פעילות גופנית גדלים ככל שמעלים את התדירות, משך הזמן או העוצמה. כדי לדעת יותר על המידה האישית המתאימה, כדאי לשאול את רופא המשפחה או מי שמכיר את בריאותכם מקרוב. 
הכתבה בחסות אקסטרה גים, מכון הכושר באלעד, שנפתח על מנת לתת מענה נרחב לנאמר בכתבה, מאחר ופעילות גופנית היא המפתח לחיים בריאים. המכון עובד בשעות נפרדות ומיועד לציבור שומר תורה ומצוות. נשמח להכיר לך את צוות היועצים המקצועיים שלנו שיעניקו לך ייעוץ אישי. לפרטים נוספים: 054-5615359 (חגית/ הילה).
תגיות:בריאותפעילות גופנית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה