לאישה

אור של חנוכה: העוגה והמסיבה

לפני השינה הוא אמר לי שעצוב לו, הוא היה רוצה להרגיש שאמא שלו איתו. הלכתי לאפות עוגה. היא יצאה נמוכה, אז אפיתי חדשה. ומה קרה כשהוא גילה את ההפתעה? קראו ותגלו

אא

להתחיל לתאר את חג החנוכה זה לא דבר פשוט. כל כך הרבה היבטים וצורות המתקשרים אלינו כאמהות, כנשים, כרעיות, הרי זה החג שלנו. התלבטתי מאיזה כיוון לגשת. אבל היום הזה, היום של המסיבות בגני הילדים, סתם את הגולל על שאר התירוצים. לא משנה אם זה ילד ראשון, או ילד רביעי, כשאמא הולכת למסיבה בגן היא נרגשת ומייחלת. כמהה לראות את הילד שלה משתתף, שר, רוקד, שמח ומאושר. עוד מדד אישי כזה לטפיחה על השכם.

על אותה שנה שאני כותבת, המסיבה בגן של בני הבכור הייתה ללא אמהות. אבל אצל הילדה הן הוזמנו אחר כבוד עם הזמנה אמיתית, ממש כמו מסיבה של גדולים עם חזרות למקהלה והפתעות שאסור לגלות.

הבטחתי לקטנה שאכין לה עוגה למסיבה. היא דרשה שעל העוגה יהיו סוכריות קטנות וגם עדשים. בסדר, חשבתי לעצמי. אני אתמודד. אומנם הכוח שבידיים שלי הוא בדרך כלל כתיבה, וממש לא אמנות או יצירה, אבל עוגה פשוטה - מי לא תעמוד במשימה?

יצא הדבר והמסיבה של שני הילדים נקבעה לאותו בוקר. ערב קודם, בזמן כשהשכבתי אותם לישון, אמר לי בני כי עצוב לו שאמהות לא מגיעות למסיבה, והוא היה רוצה להרגיש שאמא שלו איתו. באותו רגע הרגשתי שאני נמסה. הבקשה שלו כל כך נגעה ללבי, אבל לא ידעתי כיצד לעזור לו.

בשעת לילה מאוחרת,מצאתי את עצמי עמלה על הכנת העוגה של הילדה על פי דרישתה, מתעלמת מצבעוניות היתר ומכמות הסוכריות שעתידות לגדוש אותה, העיקר שהילדה תהיה מרוצה. פתחתי את התנור, הוצאתי את העוגה, וגיליתי שהיא יצאה מעט נמוכה. הדבר לא מצא חן בעייני כלל, ומכיוון שהמתכון קליל ומהיר, מיד הכנתי עוגה נוספת, וקיוויתי שהפעם תצא יפה וגבוהה. אנחנו בבית כבר נהנה מהעוגה הנמוכה. סוף סוף העוגה המגושמת הייתה מוכנה, מעוטרת בחנוכייה מלאת סוכריות צבעונית, ואני נפניתי לנקות את השאריות.
פתאום חשבתי לעצמי, אולי אשלח עם הילד כמה חתיכות עוגה למסיבה שלו? הוא בטוח ייהנה. חתכתי את העוגה הנמוכה לרצועות ואז הבריק בי רעיון. לקחתי מגש עגול, הנחתי עליו את רצועות העוגה בצורת חנוכייה, קישטתי אותה עם קרם השוקולד שנשאר לי, פיזרתי סוכריות שנותרו בשפע. הכנסתי הכל למקרר והלכתי מרוצה למיטה. בבוקר, כשגילה בני את ההפתעה, קפץ משמחה ואמר לי: "עכשיו אני ארגיש במסיבה שאת נמצאת איתי. כי זו עוגה שאת הכנת". חיבקתי אותו חזק והייתי רגועה. הנקודה החשובה כאן היא, שניתן להפוך הרבה מקרים לפחות מאיימים. אפשר גם מעוגות לא מוצלחות, או משאריות, ליצור עוגה מרשימה בצורת חנוכייה ולגרום לאור חזק בלב של הזולת.

תגיות:נשים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה