בריאות ותזונה

קחו חמוציות ושיהיה לבריאות

רוצים להפחית כולסטרול רע? להפחית את הסיכון לכיבי קיבה ולהגן על הלב והדם? זה לא משהו שכוס או שתיים של חמוציות, לא יכולות לסייע. הכל על סגולות הריפוי של החמוציות

אא

החמוציות נמנות עם משפחת פירות היער ומיוחסות להן סגולות ריפוי רבות. בשלושת העשורים האחרונים פורסמו מחקרים רבים שהוכיחו, כי לפרי הקטן והאדמדם יש יכולת הגנה מופלאה כנגד מחלות שונות.

בעידן המודרני הפכו החמוציות לחלק בלתי נפרד מהתפריט. מרכיבי החמוציות מייצרים מנגנון המונע מחיידקים להידבק לדופן התאים במערכת העיכול. בחמוציות ישנם נוגדי חמצון חזקים המסייעים בהגנה על תאי הלב וכלי הדם, מוח ועוד.

החמוציות מסייעות למניעת דלקות בדרכי השתן, כאשר הן מונעות מהחיידקים להצטבר. הן מסייעות להורדת הכולסטרול הרע ובכך מפחיתות את הסיכון למחלות בכלי דם, לב וכן טרשת העורקים. מפחיתות את הסיכון לכיבי קיבה הידועים בשם אולקוס, אשר מקורם בהתפרצות החיידק הליקובקטר.

החיידק מופיע בעיתות של מתח ולחץ, וכן תזונה בלתי מאוזנת. גם כאן מונעות החמוציות את הידבקות החיידקים לדופן הקיבה, והחיידק מחליק החוצה ואינו מתרבה. מחקרים מהשנים האחרונות התמקדו בפעילות פוליפנולים מיוחדים המצויים בחמוציות, ובתפקידם בעיכוב ובמניעת היצמדותם לשיניים של חיידקים מסוימים שמצויים בחלל הפה. בדרך זו הם מפחיתים ומעכבים את הסיכון להתפתחות מחלות חניכיים ועששת.

מחקרים נוספים מראים כי ביכולתם של נוגדי החמצון החזקים שבחמוציות - לעכב התפתחות תאים סרטניים בגוף. תאים סרטניים שנחשפו למיץ חמוציות הושפעו על ידי הרס ועצירת התפשטותם בשיעור של 44%, לעומת תאים שלא נחשפו לחמוציות. על פי רוב המחקרים, שתיית כוס עד שתי כוסות של מיץ חמוציות בכל יום, תסייע באופן משמעותי להפחתה עד מידור טוטאלי של התופעות אליהן התייחסנו כאן.

תגיות:בריאותחמוציות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה