פרשת קרח

אישה בונה אישה הורסת

הכל החל כשחזר קרח לביתו לסעוד את ארוחת הצהרים עם רעייתו, הם הסבו סביב השולחן ואשתו שואלת אותו, נו מה חידש לכם היום משה רבנו בשיעור? מצוות ציצית - ענה קרח. עלינו להטיל חוט תכלת בכל כנף

אא

הכל החל כשחזר קורח לביתו לסעוד את ארוחת הצהרים עם רעייתו, הם הסבו סביב השולחן ואשתו שואלת אותו, נו מה חידש לכם היום משה רבנו בשיעור?

מצות ציצית- ענה קרח עלינו להטיל חוט תכלת בכל כנף.

שוב הוא התחיל לבדות מצוות מליבו? שאלה בהתגרות. לך לפניו עם טלית שכולה תכלת ושאל אותו אם היא פטורה מציצית?!

איך את מדברת? הזדעק קורח להגנתו של משה רבו. זה משה רבנו אדון הנביאים.

כן, ענתה אשתו אני יודעת. לעצמו הוא לקח את המלכות וההנהגה, לאהרון ובניו נתן את הכהונה ולכם הוא השאיר להיות לווים.  הוא אף הניף אתכם, גילח את שערות ראשכם זה נראה לך נורמלי שאתה ללא שערות?

אבל גם הוא גילח את שערו! ניסה קרח שוב לגונן על משה.

בהחלט למה לא? הוא מוכן לכל דבר, העיקר לקבל לעצמו את המלוכה.

דברי ההסתה חלחלו ללבו של קרח, הוא יצא אל מחנה ישראל והחל לדבר בגנותו של משה, אנשים החלו להסכים לדבריו והמאבק מול משה רבנו יצא לדרך. אט אט המעגל התרחב, התעמולה השתוללה ברחבי המחנה ואף מאתים חמישים קרואי עדה אנשי שם נסחפו אחריהם.

אחד הפעילים המרכזיים במטה שהקים קרח לצורך מאבקו, היה "און בן פלת"הוא כבר מתחילת הדרך חבר לקרח והוביל עמו את המאבק.לאשתו של און בן פלת לא היה נראה כל הסיפור הזה עם קרח, היא טענה בהגיון מול בעלה "און" ואמרה: מה אתה תרוויח מזה? הלוא אם משה רבנויזכה אתה תהיה תלמידו ואם קרח יזכה גם אתה תהיה תלמידו א"כ מה הרווחת? עדיף שתשב ואל תתערב.

"אבל אני ציר מרכזי במערכת" טען און כנגדה כיצד אפרוש ככה סתם?

"הצל את עצמך ואל תתערב במחלוקת שאיננה שלך". ענתה לו אשתו.

כאשר באו חבריו לקחת אותו לעימות המפורסם בין קרח למשה שבסופו נבלעו קרח ובני עדתו באדמה,השקתה אותו אשתו ביין וישבה על פתח האוהל שהיא פרועת שיער, שבאו החברים של קרח לקחתו נסוגו לאחור בראותם אישה נשואה המתנהגת שלא בצניעות. ובכך ניצל און בן פלת בזכות תושיית אשתו.

ישנה אישה נוספת שבזכות תושייתה הצילה את בנה מרדת שחת, הייתה זו שרה אמנו. כשנולד ישמעאל לאברהם ואחריו יצחק החלו כטבע הילדים לשחק יחד, ישמעאל היה משפיע על יצחק במילים ומושגים שלא מאוהלו של אברהם אבינו.ושרה יוצאת למאבק בלתי מתפשר בשפחתה ובנה ודורשת מאברהם ואומרת לו "גרש האמה הזאת את בנה"(בראשית כא י). היא הבינה שעל משקל המאוזניםעומד עתידו של יצחק אבינו לכן דאגה שיתרחק מישמעאל והאלוקים הסכים עימה ואמר לאברהם "כל אשר תאמר אלייך שרה שמע בקולה"(בראשית כא, יב)

אישה נוספת שזכתה להעמיד גדול בישראל בזכות חכמתה, היא רחל אשת ר עקיבא בתו של כלבא שבוע מעשירי ירושלים של אותה תקופה. רחל רצתה את ר עקיבא בכל מחיר עד כדי כך שהייתה מוכנה שלא ליהנות ולו מפרוטה אחת מנכסי אביה והעיקר לזכות בבעל הלומד תורה.

אבל ר עקיבא  היה רועה צאן ובינו לבין לימוד תורה לא היה כלום. אחר נישואיהם אמרה לו רחל גש לישיבה והתחמק ממנה כך גם היה ביום השני והשלישי, אבל רחל לא איבדה את הסבלנות היא לקחה חמור הניחה עליו שתיל בתוך תל קטן של חול והעמידה אותו במרכז השוק,  כולם באו לראות את הפלא הגדול שבא לעיר שתיל עץ גודל בתוך חמור... ביום השני גם באו לראות אך פחות, ביום שלישי בקושי התעניינווביום הרביעי חלפו על פני החמור מבלי להביט עליו בכלל. פשוט התרגלו.

אמרה לו רחל ראית את החמור בשוק כולם כבר התרגלו, גם עלייך הסתכלו ביום הראשון, השני ואולי גם השלישי אך לבסוף התרגלו. ר עקיבא קיבל החלטה ולראשונה בחייו בגיל 40 החל ללמוד תורה, חלפו שנים ר עקיבא נהפך לרבם של 24 אלף תלמידים הוא חוזר לביתו מוקף בתלמידים ומעריצים ורחל רעייתו יוצאת לקבל את פניו, הם סוללים לה דרך ור עקיבא מצביע עליה ואומר "שלי ושלכם לה הוא"

אכן בזכות חכמתה השכילה להבין את הקושי שעובר בעלה הטרי עקיבא, ואט אט בחכמה ובסבלנות הצעידה אותו אל הישיבה ומשם נהפך לר עקיבא רבם של 24 אלף תלמידים.

אשתו של קרח הסיתה אותו נגד משה רבו ולבסוף נבלע הוא וכל עדתו בתוככי האדמה, תוך שהם זועקים "משה אמת ותורתו אמת" ואילו אשתו של און בן פלת הצילה אותו עקב תושייתה וחכמתה.

בינה יתירה ניתנה לאישה בינה פירושו, להבין דבר מתוך דבר זאת אומרת לראות מעבר למה שרואים כעת להבחין במכשולים כמו בהצלחות שמעבר לסיבוב,וכח זה טמון באישה לא לחינם אומרת הגמרא"אשתך נמוכה תתכופף ותקשיב לה" כי בכח חכמתה יכולה להוביל אותך להצלחות ולדלג מעל הכשלונות. לכן תמיד בין בני זוג חשוב לקבל החלטות יחד, הבעל יתייעץ עם אשתו וישאל את דעתה והאשה גם תתייעץ עם בעלה ותלמד מניסיון חייו, וכאשר אחד יתרום מחכמתו וניסיונו ההחלטות שיקבלו יהיו יציבות ובריאות.

תגיות:פרשת השבועפרשת קרח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה