חדשות בארץ

מים חיים לצרכן – המלצה להחזר כספי על שימוש במים

השר סילבן שלום מקדם מהלך בו יחזירו תאגידי המים כסף לצרכנים. האם ראשי העיריות יסכימו לוותר על הדיבידנדים לטובת התושבים?

אא

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

האם בקרוב יזכו הצרכנים לקבל דיבידנדים מחברות ותאגידים? לפי הנראה לעין, מנסה היום שר התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים - סילבן שלום, לקדם מהלך שכזה.

תאגידי המים והביוב העירוניים פועלים עד היום במתכונת חברות עסקיות, כאשר הם מעבירים לרשויות מקומיות חלק מרווחים אותם הם רושמים מדי תקופה. לפי המהלך של השר שלום, במקום לתת רווחים לרשויות, הם יוחזרו לצרכנים.

נראה כי ראשי עיר רבים ישמחו להחזיר כסף לתושבים ובכך להיחשב כמיטיבים עם הציבור, יחד עם זאת - יקשה על רבים אחרים לוותר על הטבה לה הם רגילים.

השר שלום הורה לבצע בחינות ובדיקות של המהלך מול משרד המשפטים. לאחר שנתקבלו האישורים, אישרה מועצת רשות המים לפרסם להערות הציבור מודל חדש שיאפשר חלוקת רווחי תאגידי המים כהחזר לצרכנים.

אם מהלך זה יצא לפועל, הצרכנים עתידים לראות את ההחזרים בצורת זיכוי בחשבונית החודשית שלהם. "ההחזר יבוצע באופן שווה לכלל הצרכנים (למעט צרכנים גדולים) ויאפשר, ככל שהתאגיד יצליח להתייעל ולהציג רווח, להחזיר את הרווח לתושבים. הדבר יוביל להפחתת עלויות צריכת המים לצרכנים, והוא צעד נוסף שלנו להורדת עלויות המחיה - והמשך המאבק שאנו מנהלים ביוקר המחיה"., דברי השר.

תגיות:השר סילבן שלוםמיםכסף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה