שבת

אריאל זילבר: אוהב להיות בבית

"טרדות השבת" – מה לאכול ומה ללמוד, סדר היום מלא אבל "גן עדן", שיר השבת – "אז ישיר משה", אשכנזי ודואג להשלים מניין אצל אחיו הספרדים. קבלו את שאלון השבת של אריאל זילבר

אא

מהי השבת עבורך?
"שבת מנוחה ושמחה. עזבנו את כל השבוע, עזבנו את כל הטרדות של היום. בשבת אין טרדות. ביום השבת הטרדות היחידות הן מה נלמד? אילו שיעורים ניקח, ומה נאכל?".

סדר היום שלך בשבת?
"תלוי מתי. יש כל מיני שבתות. בשבת רגילה אני קם בערך ב-6:00-5:30 ולומד את כל הלימודים שלי של אותו היום עד 7:30. ב-7:30 יש לנו שיעור גמרא בבית הכנסת. אחר כך ב-8:00 יש תפילת שחרית. ב-10:00 עושים קידוש. בשעה 13:00 קוראים תהילים עם הילדים הקטנים של המקום. ואז אני חוזר הביתה ונח קצת. בדרך כלל בקיץ הזה ב-17:15 יש שיעור אצל הרב. ב-18:00 יש מנחה, אחרי מנחה יש את פרקי-אבות שקוראים עם בני המשפחה. אז תפילת ערבית, מוצ"ש וההבדלה. גן עדן".

איפה אתה מתפלל בשבת?       
"יש לי את הסידור 'תהילת השם' של חב"ד והוא מתאים גם לאשכנזי וגם לספרדי, אבל בית הכנסת הספרדי אצלנו תמיד במצוקה, אז אני משלים שם מניין".

שיר שבת אהוב במיוחד?          
"אני מאוד אוהב את שירת הים 'אז ישיר משה'".

אצל מי היית רוצה להתארחבשבת, ואת מי לארח?         
"לא הייתי רוצה להתארח. אני אוהב להיות בבית. והייתי רוצה לארח את מי שרוצה להתארח אצלי. אין לי בעיה".

מה מיוחד אצלך בשבת?           
"אני עובד כל יום. יום השבת הוא זמן שלא צריך לדבר על עסקים, ולא לדבר על מה אני אעשה, ולא לתכנן תכניות. זה יום שבת וזהו שבת לקב"ה, כמו שאומרים. בדרך כלל בשבת הילדים באים להתארח, והנכדים, אז זו כבר שמחה. והשבת היא זמן של ביחד".

הדבר הראשון שאתה עושה במוצ"ש?   
"קודם כל הבדלה. וגם סעודת דוד מלכה משיחא. בו אומרים: 'אברהם יצחק ויעקב איתיין לסעדא בחדיא', ככה אנחנו אומרים, 'דוד מלך ישראל חי וקיים' שלוש פעמים , 'סימן טוב ומזל טוב' שלוש פעמים, 'יהא לנו ולכל ישראל' וזהו. זה נגמר מהר מאוד". 

תגיות:אריאל זילברהשבת שלי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה