חדשות בארץ

"המודיע": לעמוד מלכת בצפירה

בצעד יוצא דופן, קורא העיתון החרדי "המודיע" לקוראיו להיזהר מחילול השם ולא להמשיך ללכת ברחוב בזמן הצפירה לזכר הנופלים

אא

(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

ב"המודיע" קראו הבוקר לעומדים ברחוב בשעת הצפירה (היום ב-20:00) לעמוד דום ולכבד את זכר הנופלים.

הציבור החרדי נוהג לכבד את זכר הנופלים בלימוד משניות, באמירת תהילים ובדרכים יהודיות יותר, ולהימנע ממנהג עמידה בצפירה ושאר טקסים הנחשבים לחוקי הגויים. אולם הרדיפה התקשורתית והחילול-השם הנגרם בעקבותיה, מחייבת זהירות יתרה ברגשות המשפחות ובתדמית הציבור.

תחת הכותרת "לא ליפול לידיה של תקשורת עוינת" של מאמר המערכת, נכתב: "על רקע אירועי הימים הללו והמסקנות המתבקשות משנים עברו נחזור ונאמר גם אם הדברים אמורים למספר מועט של אנשים הסבורים ש'דווקא' זאת שיטה.

"כלי התקשורת עשו להם נוהג קבוע בשנים האחרונות להגיע בשעת צפירת הדומייה לריכוזים חרדיים ולאתר ולצלם בעלי חזות חרדית שממשיכים בהילוכם בשעת הצפירה. תחושת אותם אלו הממשיכים בדרך הילוכם היא 'הצלמים והעיתונאים לא ישבשו לנו את אורח החיים ולא יאמרו לנו מה לעשות', נכתב במאמר.

"אבל האמת שונה לחלוטין", ממשיך העיתון וקובע, "עם התמונות הללו הם ימלאו את מכסת ההסתה היומית ויביאו לידי חילול השם. מי שנפגעים מכך הם דווקא כאלו מקרב המשפחות השכולות הרואות באקט עמידת דום את העלאת זכר יקיריהם וכן ציבור גדול ורחב שאינו עוין אך גם אינו בקיא בהלכה היהודית וסבור שיש ליהודים חרדים כוונה חלילה לפגוע במישהו. 

"עלינו לכבד ולהנציח את זכרם של הנופלים לעודד ולייקר את מי שעולמם חרב עליהם", קובע העיתון, "ולכן מי שמבקשים להקפיד על הרחקה אפילו מסרך של חיקוי מנהג הגויים יכבדו ויישארו בשעת הצפירה בבתיהם, ומי שמצויים בעת הצפירה מחוץ לבית, ברחובה של עיר - שלא ימשיכו ללכת".

באשר לאלו הרגילים להמשיך ללכת מתייחס העיתון בעקיצה: "בשולי הציבור, מיעוט שבמיעוט, מצויים גם כאלו המחפשים את הדווקא, והללו יאמרו 'מה פתאום לא ללכת בשעת הצפירה, איננו רוצים להיכשל בחוקות הגויים'".

העיתון משיב על טענה זו כי "גם אם הטענות נכונות המעשה אינו הגיוני. אין טעם ואין סיבה ואסור לקומם כנגד היהדות החרדית ציבור רחב שאינו בקי בדקויות שלנו, ובכל מקרה אל יבליטו עצמם שלא לטובה בנושא ובשעה שהמכנה המשותף שלהם הינו רגישות".

תגיות:יום הזיכרוןצפירהחרדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה